Przedmiotem umowy było wdrożenie systemu wykorzystującego silnik przetwarzania OCR (ang. Optical Character Recognition), który umożliwi pracownikom mBanku szybkie przetwarzanie papierowych dokumentów na formę elektroniczną, pozwalającą na pełno tekstowe przeszukiwanie zawartej w dokumentach treści.
Dostarczone przez DomDatę rozwiązanie oparto o autorski produkt tej firmy: Ferryt DMS. Po zakończeniu analizy funkcjonalnej i technicznej, zakres prac zrealizowanych przez zespół DomDaty obejmował takie zadania jak: adaptacja standardowych funkcji systemu do potrzeb banku, konfiguracja szablonów silnika OCR do rozpoznawania treści z dokumentów. Prace obejmowały również integrację ze środowiskiem IT, z wykorzystaniem udostępnionych przez bank mechanizmów integracyjnych. Dodatkowo, DomData odpowiadała za optymalizację procesów obiegu wybranych typów dokumentów, testy nowego rozwiązania oraz usługi serwisowe.
Ferryt DMS - efekty wdrożenia, korzyści banku:
Wdrożone w mBanku rozwiązanie w znacznym stopniu automatyzuje pracę użytkowników odpowiedzialnych za zarządzanie dokumentacją. System Ferryt DMS przejmuje znaczną część manualnej pracy przez co przetwarzanie dokumentów jest zdecydowanie szybsze. Rozpoznawanie treści z dokumentów stoi na wymaganym przez bank poziomie, a wszystkie skanowane dokumenty są odpowiednio oznaczane, a to ułatwia utrzymanie ich w określonym porządku. Łatwiejsze jest też zarządzanie kopiami bezpieczeństwa, a archiwizacja odbywa się zgodnie z wszelkimi wymogami wewnętrznymi banku i obowiązującymi przepisami prawa.
Opr. MD