Multimedia chcą wejść na warszawski rynek

Multimedia Polska, które do tej pory nie oferowały swoich usług w stolicy, planują wejść na rynek warszawski przez budowę własnej sieci oraz przejęcia innych spółek. Dzięki przygotowanym inwestycjom spółka w krótkim terminie chce mieć 16 km szkieletu telekomunikacyjnego w stolicy - poinformował prezes spółki Andrzej Rogowski.

Multimedia Polska, które do tej pory nie  oferowały swoich usług w stolicy, planują wejść na rynek  warszawski przez budowę własnej sieci oraz przejęcia innych  spółek. Dzięki przygotowanym inwestycjom spółka w krótkim terminie  chce mieć 16 km szkieletu telekomunikacyjnego w stolicy -  poinformował prezes spółki Andrzej Rogowski.

- W dynamicznym tempie będziemy chcieli wejść na rynek Warszawy. Mamy przygotowane inwestycje, które pozwolą nam na stworzenie w krótkim terminie 16 km szkieletu telekomunikacyjnego w Warszawie - powiedział Rogowski na spotkaniu z dziennikarzami.

- Oprócz budowy własnej sieci chcemy wejść do Warszawy przez akwizycje. Obecnie jesteśmy w fazie negocjacji, a fakty powinny następować szybko - można się ich spodziewać w każdej chwili - dodał.

Grupa Multimedia Polska w trzecim kwartale 2007 r. zainwestowała 60,2 mln zł, z czego 24,7 mln zł w inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci m.in. w związku z wprowadzeniem cyfrowej telewizji kablowej, a także podłączeniem nowych abonentów. Dzięki budowie nowych sieci w zasięgu sieci Multimedia znalazło się kolejne 5,3 tys. gospodarstw domowych.

Reklama

Od początku 2007 r. spółka zainwestowała, wyłączając wydatki na akwizycje, 102,6 mln zł. Biorąc pod uwagę przejęcia, łączna kwota inwestycji od początku roku wyniosła 188,3 mln zł.

Rogowski podtrzymał wcześniejsze deklaracje, że inwestycje Multimediów w całym 2007 r., z wyłączeniem akwizycji, powinny wynieść ponad 150 mln zł.

W trzecim kwartale 2007 r. Multimedia uzyskały 15,5 mln zł zysku netto, 53 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 105,2 mln zł przychodów. Po trzech kwartałach grupa ma 43,4 mln zł zysku netto, 153,6 mln zł EBITDA i 307,6 mln zł przychodów.

Multimedia podały, że w trzecim kwartale liczna sprzedawanych usług (RGU), dzięki wzrostowi organicznemu i akwizycjom, wzrosła o 45 tys., a łączna liczba RGU na koniec kwartału wyniosła 920 tys. Baza abonentów spółki liczyła na koniec trzeciego kwartału 626 tys.

- Spodziewamy się, że najbliższe miesiące przyczynią się do przekroczenia bariery 1 mln RGU - powiedział Rogowski.

Na koniec trzeciego kwartału liczba internautów Multimedia Polska wynosiła 190 tys. i była o 50 proc. wyższa w stosunku do trzeciego kwartału 2006 r. Na koniec września spółka miała 9 tys. abonentów cyfrowej telewizji kablowej, która była wprowadzona do oferty w maju oraz 54,6 tys. abonentów telefonii VoIP opartej o protokół internetowy.

Spółka ma w planach uruchamianie kolejnych usług cyfrowych.

- Już niedługo nasza telewizja cyfrowa stanie się w pełni interaktywna m.in. przez wprowadzenie możliwości zakupów za pośrednictwem telewizora czy możliwości przeglądania programów telewizyjnych zarejestrowanych w ciągu tygodnia - powiedział prezes.

Multimedia Polska pracuje także nad nową ofertą usług opartych na hurtowym dostępie do sieci (WLR) i do pętli lokalnej (LLU).

- Prowadzimy już zaawansowane rozmowy z TP na temat dostępu do konkretnych obszarów sieci. Powinno się to przyczynić do dalszego zwiększania liczby sprzedawanych usług, a co za tym idzie wzrosty przychodów i zysków - powiedział Rogowski.

Spółka prowadzi też negocjacje w sprawie uruchomienia usług telefonii komórkowej jako operator wirtualny (MVNO).

- Zakładam, że kluczowy etap negocjacji powinien się zakończyć w tym roku - powiedział Rogowski.

Multimedia Polska, w czwartkowym komunikacie poinformował, że zwołane na 11 grudnia NWZA, podejmie decyzję w sprawie nabywania akcji własnych w celu ich umorzenia za nie więcej niż 120 mln zł.

Prezes spółki poinformował na konferencji, że operacja skupu akcji powinna być dokonana w pierwszym i drugim kwartale 2008 r.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | chciał | Multimedia Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »