Nepentes złożył prospekt
Spółka Nepentes S.A. złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny dotyczący planowanej pierwszej oferty publicznej.
Nepentes S.A. jest producentem i dystrybutorem ponad 80 produktów leczniczych oraz do pielęgnacji zdrowia i urody sprzedawanych w aptekach. Na portfolio spółki składają się produkty z trzech obszarów terapeutycznych: dermatologii, pediatrii oraz środków na przeziębienie. Nepentes S.A. jest twórcą i producentem sprzedawanych w Polsce oraz w 15 krajach Europy Środkowej i Wschodniej marek: Iwostin, Emolium, ApiPanten i Propolki. Nepentes S.A. zajmuje się także wprowadzaniem i budową na polskim rynku farmaceutycznym pozycji wielu uznanych marek międzynarodowych. Spółka sprzedaje na zasadach wyłączności w Polsce między innymi takie marki jak Sudocrem, Neo-angin oraz Marimer.
- Innowacyjność leży u podstaw wszystkich naszych działań, zarówno jeśli chodzi o nasze produkty, jak i sposób dotarcia z informacją o nich do naszych klientów. Działamy na niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynku. Wraz ze wzrostem zamożności w regionie Europy Środkowej i Wschodniej obserwujemy wzrost dbałości o zdrowie i urodę. Naturalnym miejscem zakupu takich produktów, gwarantującym wysoką jakość i bezpieczeństwo jest apteka - i tam właśnie koncentrujemy nasze działania - mówi Łukasz Butruk, Prezes Zarządu Nepentes S.A.
W 2006 roku spółka Nepentes S.A. osiągnęła 66,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,1 mln zł zysku operacyjnego i 8 mln zł zysku netto. W I półroczu 2007 roku osiągnęła odpowiednio 41,4 mln zł przychodów, 10,5 mln zł zysku operacyjnego i 8,4 mln zł zysku netto.
- Wysoka dynamika zysków osiągnięta w I półroczu 2007 roku wynika ze wzrostu udziału sprzedaży produktów własnych w całości sprzedaży. Na produktach własnych Spółka realizuje wyższe marże. Nie do pominięcia jest również wpływ dynamicznie rozwijających się rynków na których operujemy. - mówi Łukasz Butruk, Prezes Zarządu Nepentes S.A.
Środki pozyskane z emisji spółka zamierza przeznaczyć na poszerzenie bazy produkcyjnej oraz akwizycje.
- Wejście na GPW jest naturalnym etapem rozwoju spółki Nepentes. Mamy ambicje stać się istotnym graczem w Europie Środkowo - Wschodniej na aptecznym rynku pielęgnacji zdrowia i urody. Pozyskane fundusze pozwolą nam tę wizję urzeczywistnić. Chcielibyśmy przeprowadzić ofertę publiczną i zadebiutować na GPW do końca tego roku. Szacowana wielkość oferty wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych - dodaje Łukasz Butruk.
Obecnie głównymi akcjonariuszami spółki są jej założyciele: Łukasz Butruk, pełniący obowiązki Prezesa Zarządu posiada 52,2% akcji i Marek Orłowski, posiadający 47,2% akcji Nepentes S.A.
Oferującym akcje Nepentes S.A. jest Dom Inwestycyjny BRE Banku.