Nowa stara strategia

Telekomunikacja Polska ma nową Strategię działania na lata 2003-2005. Dokument obejmujący lata 2002-2004 o bardzo podobnych założeniach został przedstawiony rok temu. Teraz skorygowano go, dodając elementy wynikające z wymogów rynku i konkurencji.

Telekomunikacja Polska ma nową Strategię działania na lata 2003-2005. Dokument obejmujący lata 2002-2004 o bardzo podobnych założeniach został przedstawiony  rok temu. Teraz skorygowano go, dodając elementy wynikające z wymogów rynku i konkurencji.

Witold Rataj, rzecznik Telekomunikacji Polskiej powiedział PG, że mimo iż strategia ta została ogłoszona dwa tygodnie temu na naradzie kadry menedżerskiej TP SA we Wrocławiu, nie było jeszcze okazji do jej publicznej prezentacji. Strategia ta jest wybiegającą o rok dalej w przyszłość kontynuacją tego, co zarząd przedstawił w roku 2001. Nie ma w niej żadnych ważnych zmian dotyczących spółki. Chcemy np. skoncentrować się na budowie bardziej doskonałej oferty dla rynku hurtowego, by lepiej współpracować z innymi podmiotami oraz utrzymać dominująca pozycję na rynkach połączeń lokalnych i międzystrefowych - stwierdził. Według Bertranda Le Guerna, wiceprezesa TP SA nowy dokument powstał, ponieważ TP musi korygować swoje plany działając na tak dynamicznym rynku. Według pisma korporacyjnego iTePe korekty te dotyczą m.in. rozwoju usług telekomunikacyjnych w sektorze małych i średnich firm oraz usług internetowych. Z nowej strategii wynika także, że TP zbyt optymistycznie oceniała szybkość wprowadzenia płatnych usług w Internecie. W nowym dokumencie inaczej skonstruowano obszar dotyczący przygotowania TP do liberalizacji rynku, w kwestiach finansowych większy nacisk postawiono na dbałość o każdą wydawaną złotówkę i rozszerzono tematykę rozwoju usług dostępu szerokopasmowego. Dokument zwraca także baczniejszą uwagę na implementację systemu CRM. Nowa strategia potwierdza natomiast założenie starej co do poziomu produktywności firmy - 300 linii na pracownika.

Reklama

Janusz M. Kamiński, analityk niezależny

W swojej zaktualizowanej strategii TP SA otwarcie przyznaje, że czekają ją duże zmiany. Z jednej strony konieczność cięcia kosztów oraz plany tzw. swap’u zadłużenia, które firma będzie musiała spłacić w latach 2004-2005, z drugiej zaś duże wydatki związane głównie z budową nowych relacji z klientami. Rok 2003 ma być w TP SA rokiem usług dodanych dla biznesu. Między innymi dlatego planowane jest uruchomienie systemu CRM oraz całkowite zakończenie w 2005 roku procesu cyfryzacji sieci. Zmiany w strategii firmy w najważniejszych jej aspektach nie są wielkie, co potwierdza, że kierunek usprawniania organizacji jest stopniowo realizowany. Na efekty jednak będziemy musieli z pewnością jeszcze poczekać.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | nowa strategia Grupy PZU | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »