Operator Ery liczy rekordowe zyski...

Telekom miał udany rok 2004. Plany na bieżący ma ostrożniejsze, bo rynkowego sukcesu Heyah nie da się już powtórzyć.

Telekom miał udany rok 2004. Plany na bieżący ma ostrożniejsze, bo rynkowego sukcesu Heyah nie da się już powtórzyć.

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), o którą boje toczą Elektrim i Vivendi, wyniosły w ubiegłym roku 6,4 mld zł i były o 14 proc. wyższe niż w 2003 r. Znacznie szybciej rosły zysk netto oraz EBITDA - odpowiednio do 1 i 2,8 mld zł (650 mln i 2,1 mld zł rok wcześniej). Inwestycje przekroczyły 900 mln zł. Operator deklaruje, że w tym roku będą podobne.

- To najlepsze wyniki w historii polskiego rynku telefonii komórkowej - podkreśla Bogusław Kułakowski, szef "starego" zarządu PTC. Operator pozyskał w ostatnim roku 2,4 mln nowych klientów i w końcu grudnia miał ich nieco ponad 8,6 mln. Polkomtel i Centertel miały ich odpowiednio 7 i 7,4 mln. Według szacunków PTC, tzw. penetracja wyniosła na koniec rok 60,5 proc., co oznacza, że komórki używa już blisko dwóch na trzech Polaków. Przez rok o 1,7 mld zł spadło zadłużenie PTC. Na koniec 2004 r. dług operatora wynosił 2,2 mld zł. Średni przychód na abonenta (ARPU) wyniósł niespełna 67 zł i był niższy o ponad 10 zł niż rok wcześniej. Obniżony został za to średni koszt pozyskania klienta - do 122 zł (307 zł w 2003 r.). Spadek obu wskaźników to efekt sprzedaży głównie ofert bezabonamentowych bez subsydiowanych telefonów.

Reklama

W bieżącym roku operator planuje pozyskać co najmniej 1 mln nowych abonentów, ale nie spodziewa się dalszej poprawy wyniku EBITDA. Przychody mają przekroczyć 7 mld zł, wzrosnąć ma również zysk netto.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe | operator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »