Wczoraj spółka złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego.
"Z planowanej emisji chcemy pozyskać na pewno kilkanaście milionów złotych, może nawet więcej. Zaoferujemy inwestorom do 4 mln nowych akcji" - powiedział Topolewski.
"Pozyskane pieniądze przeznaczymy na rozwój systemów informatycznych (zsynchronizowanie logistyki, stanów magazynowych, oferty i call center), na nowe narzędzia wspomagających sprzedaż, jak również na kapitał obrotowy" - dodał.
Obecni akcjonariusze firmy nie wykluczają zakupu akcji w planowanej ofercie.
Oferującym akcje Oponeo.pl jest Dom Maklerski PKO BP.
Spółka na razie nie zamierza wypłacać dywidendy. Nie wyklucza tego jednak w przyszłości.
Na koniec 2006 roku spółka Oponeo.pl osiągnęła 1 mln zł zysku netto, 1,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 29,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2005 roku miała 135.000 zysku netto przy 17,5 mln zł przychodów.
Andrzej Reysowski, członek zarządu Oponeo.pl podał, że spółka ma 60-65 proc. udziału w rynku internetowych sprzedawców opon, w rynku tradycyjnym 1-1,5 proc.
Topolewski poinformował, że wartość rynku opon w Polsce jest szacowana na 2,4 mld zł. Dodał też, że przewiduje się, że będzie on wzrastał do 2015 roku w tempie 7-8 proc. rocznie.
"Nie zapominajmy jednak o tym, że Oponeo.pl interesuje głównie rynek e-commerce, który według szacunków ma urosnąć do 2010 roku o 300 proc., jeśli chodzi o wielkość obrotów" - powiedział prezes.