Oponeo.pl chce wyemitować do 4 mln akcji
Spółka Oponeo.pl, zajmująca się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu, chce zaoferować inwestorom do 4 mln nowych akcji. Pozyskane środki przeznaczy m.in. na rozwój systemu informatycznego - poinformował na konferencji prezes spółki Dariusz Topolewski.
Wczoraj spółka złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego.
"Z planowanej emisji chcemy pozyskać na pewno kilkanaście milionów złotych, może nawet więcej. Zaoferujemy inwestorom do 4 mln nowych akcji" - powiedział Topolewski.
"Pozyskane pieniądze przeznaczymy na rozwój systemów informatycznych (zsynchronizowanie logistyki, stanów magazynowych, oferty i call center), na nowe narzędzia wspomagających sprzedaż, jak również na kapitał obrotowy" - dodał.
Obecni akcjonariusze firmy nie wykluczają zakupu akcji w planowanej ofercie.
Oferującym akcje Oponeo.pl jest Dom Maklerski PKO BP.
Spółka na razie nie zamierza wypłacać dywidendy. Nie wyklucza tego jednak w przyszłości.
Na koniec 2006 roku spółka Oponeo.pl osiągnęła 1 mln zł zysku netto, 1,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 29,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2005 roku miała 135.000 zysku netto przy 17,5 mln zł przychodów.
Andrzej Reysowski, członek zarządu Oponeo.pl podał, że spółka ma 60-65 proc. udziału w rynku internetowych sprzedawców opon, w rynku tradycyjnym 1-1,5 proc.
Topolewski poinformował, że wartość rynku opon w Polsce jest szacowana na 2,4 mld zł. Dodał też, że przewiduje się, że będzie on wzrastał do 2015 roku w tempie 7-8 proc. rocznie.
"Nie zapominajmy jednak o tym, że Oponeo.pl interesuje głównie rynek e-commerce, który według szacunków ma urosnąć do 2010 roku o 300 proc., jeśli chodzi o wielkość obrotów" - powiedział prezes.