Optymalizacja kosztów i większy zysk Żywca

Pierwsze sześć miesięcy 2005 r. upłynęło dla Grupy Żywiec pod znakiem wzrostu wyników finansowych. Jej skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrósł o 15 proc., zaś zysk netto o 5 proc.

Pierwsze sześć miesięcy 2005 r. upłynęło dla Grupy Żywiec pod znakiem wzrostu wyników finansowych. Jej skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrósł o 15 proc., zaś zysk netto o 5 proc.

- Konsekwentnie wzmacniamy pozycję naszych marek. Dla Heinekena - lidera międzynarodowych piw Premium kolejny raz przeprowadziliśmy Festival Opener - jeden z większych eventów. W tym roku także wprowadziliśmy dla tej marki specjalną metalową butelkę adresowaną do kanału HoReca. Wprowadziliśmy nową strategię komunikacji Żywca ukazaną w kampanii pod hasłem "Polakom gratulujemy Żywca. Jej kontynuacją była kampania "Nieważne", a obecnie "Prawie jak…".Te działania przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w tym roku. Z kolei Warka Jasne przeszła w tym roku proces rebrandingu. Nie można na tym etapie dokonać oceny tego posunięcia, ale efekty tego zabiegu wskazują nam ,,że była to słuszna strategia. Wprowadziliśmy w tym roku także markę Freeq w segmencie piw owocowych, która zyskuje coraz szersze uznanie rynku - powiedział Hans van Zon, prezes Zarządu Grupy Żywiec S. A. 7 września Zarząd Grupy Żywiec potwierdz ił dalszą poprawę wyników finansowych i sprzedażowych w pierwszym półroczu 2005 roku. Odświeżono także wizerunek marek Królewskie i Kujawiak, które przeszły gruntowne zmiany.

Reklama

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł o 15 proc., ze 172 mln zł. do 197 mln zł. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 142 mln zł., co w porównaniu z 135 mln zł. w analogicznym okresie ubiegłego roku oznacza poprawę o 5 proc. Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 2 proc., i osiągnęła 1 350 mln zł. Skonsolidowana wielkość sprzedaży osiągnęła poziom 4,8 mln hl.

Według prezesa Zarządu firmy wynik, jaki w pierwszym półroczy tego roku potwierdza słuszności strategii realizowanej przez Zarząd. Strategia ta opiera się na stałym i zrównoważonym rozwoju całej organizacji oraz długofalowej budowie silnego portfela marek we wszystkich ważnych segmentach rynku.

Grupa Żywiec zamierza w tym roku zainwestować także w dobrze rozwijające się marki regionalne Kujawiak i Królewskie, po nadto jej inwestycje obejmą Warkę Jasne Pełne i piwa z segmentu piw specjalnych.

Grupa Żywiec jest największym eksporterem polskich marek piwa (eksport piw Grupy Żywiec utrzymuje się na stałym poziomie), przoduje w tym marka Żywiec, której wielkość eksportu stanowi ponad połowę całego eksportu polskich marek piwa.

W przyszłości Grupa Żywiec zamierza skupić się na dalszym usprawnianiu kompleksowej obsługi klienta, rozwoju dystrybucji w punktach detalicznych oraz wzmacnianiu portfela głównych marek i wspieraniu projektów innowacyjnych. Ich przykładem może być wprowadzony unikalny na polskim rynku, przeznaczony dla gastronomii, system nalewu piwa z kegów oraz nowe opakowania takie jak pierwsza tego typu puszka deboss, czy też metalowa butelka Heinekena.

Udziały poszczególnych marek w rynku (według danych zaprezentowanych przez Grupę Żywiec) w I półroczu 2005 r. wyniosły odpowiednio: Tyskie (13,5 proc.), Tatra (10,2 proc.), Żubr (9,1 proc.), Żywiec (6,6 proc.), Specjal (6 proc.).

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: Żywiec | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »