Orlen rozważa sprzedaż stacji w Niemczech

Hamburger Abendblatt z 17.03. odnosi się do pogłosek na temat sprzedaży niemieckich stacji benzynowych PKN Orlen.

Hamburger Abendblatt z 17.03. odnosi się do pogłosek na temat sprzedaży niemieckich stacji benzynowych PKN Orlen.

Opisuje euforię towarzyszącą nabyciu ich od BP i zestawia ją z sytuacją obecną, w której niemiecka część koncernu przynosi straty. Cytuje wypowiedź rzecznika PKN, mówiącą, że Orlen sprzedałby stacje gdyby została złożona dobra oferta, oraz wypowiedź rzecznika niemieckiej części koncernu mówiącą, iż sprzedaż jest jedną z rozważanych opcji. Zdaniem Heino Elferta, eksperta w sprawach rynku paliwowego w Niemczech główną przyczyną kłopotów Orlenu na niemieckim rynku jest b. duża konkurencja, która wymusza utrzymywanie niskich marży.

Reklama

Gazeta przedstawia również politykę Orlenu, polegającą na stworzeniu w Niemczech dwóch marek: \"Star\" (tańsze stacje) i \"Orlen\" (stacje o wyższej jakości obsługi). Dziennik przypomina, iż tylko tania marka \"Star\" radzi sobie na rynku i stwierdza, że jedyną szansą PKN jest stworzenie silnej, rozpoznawalnej marki.

Nie wskazuje jednak, która marka powinna być sztandarową. Zwraca uwagę, iż z jednej strony zagrożeniem dla polskich stacji benzynowych na niemieckim rynku jest wojna cenowa z potentatami rynku a z drugiej przypomina o istniejącym w niemieckim społeczeństwie stereotypie \"gdzie Polska tam tanio\". Gazeta spekuluje także nad sposobem sprzedaży stacji oraz nad ewentualnym kupcem. W artykule wymienia francuski Total oraz rosyjski Łukoil, określając ten ostatni jako koncern zawsze zainteresowany inwestowaniem w Niemczech.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: stacje | Niemcy | Orlen | hamburger
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »