PEIXIN International Group N.V. - publikacja wyników finansowych za 3Q 2013
Przychody PEIXIN International Group N.V (GPW: PEX)., producenta maszyn i linii produkcyjnych do wytwarzania artykułów higienicznych codziennego użytku, wyniosły 15,6 mln euro, co oznacza 51 proc. wzrost w porównaniu do 3 kw. 2012 r. Marża brutto grupy zwiększyła się do 36,3 proc. w porównaniu z 35,7 proc., co przekłada się na zwiększenie zysku brutto o 54 proc. do 5,7 mln euro z 3,7 mln euro w 3 kw. 2012 r. Zysk operacyjny PEIXIN zwiększył się o 63 proc. do 4,9 mln euro z 3 mln euro, a zysk netto wyniósł 4 mln euro, co oznacza wzrost o ponad 66 proc. w porównaniu z 2,4 mln euro osiągniętymi w analogicznym okresie 2012 r.
Narastająco w 1-3Q 2013 r. wyniki finansowe PEIXIN prezentowały się następująco: przychody 43 mln euro (+31 proc. r/r), zysk brutto 15,8 mln euro (+31 proc.), zysk operacyjny 13,5 mln euro (+36 proc.) i zysk netto 11,2 mln euro (+27 proc.).
- Jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami finansowymi za 3Q i okres 1-3Q. Są one zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz z celem strategicznym, polegającym na utrzymaniu wysokiego tempa rozwoju. Co istotne - nie tylko istotnie zwiększyliśmy przychody, ale również wypracowaliśmy wyższe marże dzięki wzrostowi sprzedaży produktów bardziej zaawansowanych technologicznie, takich jak maszyny full servo - mówi Hongyan Dai, CFO of PEIXIN.
Udział sprzedaży krajowej w przychodach grupy zwiększył się w 3Q 2013 do 72 proc. z 39 proc. w porównywalnym okresie 2012. Narastająco w 1-3Q 2013 podział przychodów pomiędzy krajowe i zagraniczne wynosił 63 proc. to 37 proc.
- W 3Q 2013 r. mieliśmy do czynienia z bardzo dynamicznym wzrostem sprzedaży krajowej, co związane było przede wszystkim z widocznym ożywieniem w przemyśle wytwórczym i wspierającą postawą rządu. Niemniej jednak nasz zespół marketingowy nadal jest silnie skoncentrowany na rozwoju biznesu na rynkach zagranicznych, w szczególności poprzez sprzedaż bezpośrednią - mówi Kaida Xie, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PEIXIN.
Celem grupy jest dalsze umacnianie pozycji jednego z głównych krajowych graczy na rynku wytwórców maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku. W przyszłości grupa zamierza rozwijać sprzedaż na rynku krajowym i rynkach zagranicznych w mniej-więcej równych proporcjach, pozostawiając jednak nieco przestrzeni na możliwe zmiany wynikające z różnic w tempie rozwoju poszczególnych rynków strategicznych.
Grupa zamierza również rozwijać obecność na rynkach zagranicznych, szczególnie poprzez zwiększanie sprzedaży bezpośredniej. Strategia PEIXIN różni się w zależności od rynków docelowych grupy. W odniesieniu do rynków rozwijających się - przede wszystkim Indii i Chin - spółka zakłada wzrost sprzedaży spowodowany wzrostem popytu na produkty higieniczne, wynikający z niskiego nasycenia.
W odniesieniu do krajów rozwiniętych, takich jak USA czy Turcja - PEIXIN zakłada wzrost sprzedaży w ślad za rosnącym popytem na produkty o korzystnym stosunku ceny do jakości, zgodnie z ostatnio odnotowywanymi trendami i rosnącą wrażliwością cenową wśród konsumentów na całym świecie.
- Spodziewamy się dalszego wzrostu popytu na artykuły higieniczne codziennego użytku na rynku krajowym w związku z korzystnym otoczeniem rynkowym, potwierdzonym najnowszymi odczytami indeksów PMI i liczbą nowych zamówień i zapytań ofertowych. Na rynkach zagranicznych oczekujemy dalszego wzrostu popytu na produkty o korzystnym stosunku ceny do jakości w wyniku spowolnienia gospodarczego w krajach rozwiniętych z jednej strony, a z drugiej w efekcie widocznej tendencji, polegającej na wymianie maszyn na coraz bardziej zaawansowane technologicznie w krajach rozwijających się - tłumaczy Kaida Xie.
Chcąc sprostać rosnącemu popytowi na swoje produkty, grupa wdrożyła w bieżącym roku program inwestycyjny mający na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych. Obecnie w toku jest pierwsza faza programu, obejmujące przede wszystkim zakup nowych maszyn. Faza ta powinna zostać ukończona do końca 2013. Jednocześnie PEIXIN analizuje możliwości zakupu działki pod budowę nowej fabryki, co jest jednym z elementów drugiej fazy programu inwestycyjnego.
W związku z tym, że wpływy z tegorocznego IPO PEIXIN były niższe, niż planowano, ukończenie drugiej fazy program inwestycyjnego będzie znacznie bardziej uzależnione od dostępnych innych form finansowania, przede wszystkim środków własnych oraz możliwej kolejnej oferty na polskim rynku kapitałowy w dającej się przewidzieć przyszłości.
Wartość programu inwestycyjnego grupy na lata 2013-2015 szacowana jest na około 60 mln euro. Plan zakłada znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych, aby umożliwić grupie elastyczną odpowiedź na rosnący popyt na jej produkty.
Sprawdź notowania spółki PEIXIN na stronach INTERIA.PL
- - - - -
PEIXIN jest zlokalizowanym w Chinach producentem maszyn do wytwarzania artykułów higienicznych codziennego użytku, takich jak pieluchy, podpaski, chustki itp. Grupa jest jednym z liderów i jednym z najstarszych producentów na krajowym rynku maszyn do wytwarzania artykułów higienicznych codziennego użytku i oferuje najbardziej zaawansowane technologicznie produkty, takie jak maszyny full-servo.
Blisko 20 lat doświadczenia w opracowywaniu i produkcji maszyn pozwala grupie odpowiadać na potrzeby klientów na całym świecie. W 2012 roku sprzedaż zagraniczna do ponad 50 krajów, głównie rozwijających się rynków Azji, Afryki I Ameryki Płd., odpowiadała za 47 proc. sprzedaży grupy ogółem.
Opr. MD