PKN Orlen rejestruje znak "Orlen Paczka". Firma stworzy sieć 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek

Już we wrześniu 2021 r. zadebiutować ma nowa usługa PKN Orlen o nazwie Orlen Paczka - poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl. Giełdowa spółka planuje inwestycje zarówno w maszyny paczkowe, jak i w punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO). Prace nad uruchomieniem nowej usługi nabierają tempa.

Warto zauważyć, że jakiś czas temu firma informowała, że jej umowa o współpracy w obszarze obsługi dostaw e-commerce z Pocztą Polską obowiązuje właśnie do września 2021 r. Zbieżność terminów wydaje się zastanawiająca, tym bardziej, że Orlen nie ogłosił publicznie, z jakimi partnerami zamierza rozwijać swoją nową usługę. W ramach obecnej współpracy Orlenu z PP, klienci mogą odbierać przesyłki na ponad 1 tys. stacji Orlenu w ramach usługi o podobniej nazwie - Stacja z Paczką. Historia partnerstwa sięga 2014 r.

Reklama

Oprócz stacji Orlenu, obecna sieć punktów odbioru paczek Poczty Polskiej obejmuje kilkanaście tysięcy lokalizacji. W skład sieci wchodzą placówki pocztowe PP, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu, a także automaty Smartbox stojące m.in. w części sklepów Biedronka, pojedynczych marketach innych sieci (jak Lewiatan, Społem), w placówkach pocztowych, przy galeriach handlowych, w urzędach państwowych i samorządowych itp. Plany Poczty Polskiej zakładają rozbudowę sieci punktów click&collect do 15 tys. w 2021 r., a następnie do 20 tys. lokalizacji w 2022 r.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, Orlen złożył pod koniec marca br. w Urzędzie Patentowym wniosek o rejestrację logotypu dla swojej nowej usługi (patrz: grafika poniżej). Z wniosku wynika, że znak towarowy wykorzystywany może być w takich obszarach, jak "usługi w zakresie transportu, pakowania, przechowywania i dostarczania przesyłek i paczek do automatycznych urządzeń pocztowych; usługi kurierskie; dostarczanie przesyłek adresowych; dostarczanie towarów zamówionych korespondencyjnie; dostarczanie informacji o składowaniu towarów oraz transporcie towarów", a także... "loterie i konkursy".

Jak zapowiadał na jesieni 2020 r. prezes Orlenu Daniel Obajtek, ambicją firmy jest stworzenie do końca 2022 r. sieci ponad 2 tys. bezobsługowych punktów odbioru paczek. W skład sieci wchodziłyby zarówno stacje paliwowego giganta, jak i unowocześniane placówki przejętej przez firmę sieci kiosków Ruch (Orlen w Ruchu), ale także lokalizacje "w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych 24/7".

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

W lutym 2021 r. Obajtek zapowiadał: "Mocno zainwestujemy (...) w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych". Tylko do końca 2021 r. możliwość odbioru i nadawania paczek ma być dostępna w ponad 5,5 tys. punktów.

Prezes Ruchu Piotr Regulski zapowiedział, że nowe projekty "umożliwią (...) pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju". - Wzmocnimy naszą pozycję w segmencie usług kurierskich, gwarantując klientom e-sklepów wygodną, szybką i optymalną kosztowo usługę kurierską - podkreślił Regulski.

- Na bazie spółki Ruch będziemy rozwijać nie tylko nowe formaty sprzedaży detalicznej, ale także segment usług kurierskich - wskazała z kolei Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. - Jeszcze w tym roku uruchomimy 500 automatów paczkowych. W ten sposób pozyskamy nowych klientów i staniemy się aktywnym uczestnikiem szybko rosnącego rynku e-commerce, jednego z kluczowych dla polskiej gospodarki - dodała przedstawicielka sieci.

Darmowy program - rozlicz PIT 2020

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: Orlen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »