PKO Bank Polski liderem na rynku kart płatniczych!

Już ponad 8 mln kart mają w swoich portfelach klienci PKO Banku Polskiego. I aktywnie z nich korzystają - 23 proc. transakcji kartowych w terminalach POS w Polsce dokonywanych jest właśnie nimi. Klienci aktywowali w aplikacji IKO już ponad 90 tysięcy kart do płatności zbliżeniowych telefonem.

Już ponad 8 mln kart mają w swoich portfelach klienci PKO Banku Polskiego. I aktywnie z nich korzystają - 23 proc. transakcji kartowych w terminalach POS w Polsce dokonywanych jest właśnie nimi. Klienci aktywowali w aplikacji IKO już ponad 90 tysięcy kart do płatności zbliżeniowych telefonem.

PKO Bank Polski oferuje wiele rodzajów kart dla klientów indywidualnych, firm z sektora MSP oraz korporacji. Na całym świecie można nimi wypłacać gotówkę w bankomatach, płacić w sklepach tradycyjnych oraz internetowych. Klienci mogą nimi płacić zbliżeniowo. W ostatnich miesiącach Bank wprowadził udogodnienia dla posiadaczy kart: czasowe blokowanie karty w IKO, iPKO i poprzez infolinię, bezpośrednie płatności kartami kredytowymi w "Płacę z iPKO" i "Płacę z Inteligo", a także możliwość zamawiania przez internet warszawskiej i wrocławskiej miejskiej karty płatniczej.

Reklama

- Staramy się dopasowywać nasz produkt do zmieniających się preferencji i potrzeb wszystkich klientów. Najmłodsze osoby korzystające z kart mają 13 lat, a najstarszy aktywny użytkownik karty urodził się 104 lata temu. Wśród posiadaczy naszych plastików mamy prawie idealną równowagę - kobiety to 49,6 proc. użytkowników kart, mężczyźni - 50,4 proc. Nasi klienci z roku na rok coraz chętniej płacą kartami, zmniejsza się natomiast liczba wypłat gotówki z bankomatów - mówi Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności, PKO Banku Polskiego.

Od kilku dni posiadacze rachunków Aurum i Platinium II mają możliwość zamówienia do konta karty wielowalutowej. Kartę można powiązać z rachunkami walutowymi: w euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich. Środki na pokrycie transakcji kartą pobierane są automatycznie z rachunku w walucie, w jakiej była dokonywana transakcja - przy takiej transakcji klient nie ponosi kosztów przewalutowania. Korzystanie z karty wielowalutowej jest najlepszą metodą płacenia bezpośrednio w walutach obcych.

27 lat z kartami PKO Banku Polskiego

Dziś zbliżając kartę lub telefon do czytnika, płacimy zbliżeniowo, przy kwotach poniżej 50 złoty nawet nie musimy podać kodu PIN. Nikt o tym nie marzył, gdy w grudniu 1989 roku w oddziale I w Warszawie stawiano pierwszy w PKO bankomat. Był to model wolnostojący NCR 5070, z systemem i aplikacją bankomatową ładowaną, niespotykaną już dziś miękką dyskietką 5,25 cala o pojemności 360 kB. Bankomat czytał pasek magnetyczny (kart z chipem jeszcze wtedy nie było) wkładanej do niego karty i prosił o podanie kwoty wypłaty, ale nie wydawał paczki żądanych nominałów, tylko po jednym banknocie zrzucał do pojemnika. Potem były kolejne kamienie milowe rozwoju systemy kartowego. Od 1998 roku kartami debetowymi PKO można płacić za granicą. W 2003 roku rozpoczęły karierę karty kredytowe. 7 lat później, we wrześniu 2010 roku PKO jako pierwszy na masową skalę zaczął wydawać karty z chipem, z funkcją zbliżeniową. Dzięki temu polski rynek kartowy w ciągu kilku lat stał się najbardziej rozwiniętym na świecie pod względem popularności transakcji zbliżeniowych. Dziś są one naszą codziennością. W funkcję tę wyposażone są wszystkie wydawane przez PKO klientom indywidualnym karty debetowe i kredytowe.

- - - - -

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2016 roku jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,87 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 285,6 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,8 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 7,9 mln kart płatniczych, Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 22 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad milion aktywacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą "Bank of the Year in Poland".

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO Bank Polski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »