Reklama

PKO BP podpisał z Grupą EVO umowę ws sprzedaży 66 proc. kapitału eService za 113,5 mln USD

PKO BP podpisał z EVO Payments International Acquisition oraz z EVO umowę w sprawie sprzedaży 66 proc. kapitału eService za 113,5 mln USD - poinformował bank w czwartkowym komunikacie.

"Zawarcie umowy oraz umów dodatkowych stworzy ramy prawne dla strategicznej współpracy Grupy PKO Banku Polskiego oraz Grupy EVO w obszarze usług umożliwiających wykonywanie transakcji płatniczych za pomocą instrumentów płatniczych (tzw. usług acquiringowych) i obsługi płatności. Intencją stron jest uczynienie Spółki platformą dla rozwoju działalności acquiringowej stron w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - napisano w komunikacie.

Reklama

Bank podał, że realizacja umowy uzależniona jest od uzyskania zgód właściwych organów ochrony konkurencji oraz od rejestracji przekształcenia eService ze spółki akcyjnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

"Ustalona w Umowie cena sprzedaży Udziałów jest równa kwocie 113,5 mln USD powiększonej o wartość gotówki pozaoperacyjnej będącej w Spółce w dniu Zamknięcia ("Cena"), przy czym Cena może podlegać korekcie w związku z przewidzianym w Umowie mechanizmem zwiększenia ceny (tzw. earn-out)" - napisano w komunikacie.

Bank podał, że podpisana ma być także umowa regulująca zasady współpracy, w tym tryb podejmowania decyzji w związku z zaangażowaniem kapitałowym inwestora oraz umowa o strategicznej współpracy regulująca zasady współpracy biznesowej, przy czym zostanie ona zawarta na okres 20 lat.

Zgodnie z porozumieniem PKO BP przysługiwać będzie wobec EVO opcja sprzedaży (opcja put) w odniesieniu do 34 proc. udziałów eService, które pozostaną własnością PKO BP.

Dowiedz się więcej na temat: PKO

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »