Polsat liderem wpływów z reklam w I kwartale 2011 roku
Wpływy z reklam Telewizji Polsat, przejmowanej przez Cyfrowy Polsat, w pierwszym kwartale 2011 roku wyniosły 629,1 mln zł i były o 14,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - poinformowały Wirtualnemedia.pl., powołując się na dane TNS OBOP, opracowane na podstawie oficjalnych cenników (nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się TVN, którego przychody reklamowe spadły o 2,6 proc. do 571,5 mln zł. Trzecia była TVP 1 z kwotą blisko 486 mln zł, czyli o 2,7 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast czwarta TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 3,6 proc. do poziomu 320,9 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 126,7 mln zł i były o 2,2 proc. niższe niż rok temu.
- - - - -
Cyfrowy Polsat podpisał w czwartek z konsorcjum banków umowy kredytowe o wartości do 3 mld zł na zakup Telewizji Polsat.
Finansowanie dłużne zostanie wykorzystane w transakcji równocześnie z emisją warrantów zamiennych na akcje o wartości 1,15 mld zł. Zgodnie z umową inwestycyjną zawartą w połowie listopada 2010 roku, Cyfrowy Polsat kupuje 100 proc. akcji Telewizji Polsat za 3,75 mld zł.
Pobierz za darmo: program PIT 2010
- Po kilku miesiącach negocjacji podpisaliśmy umowy kredytowe na satysfakcjonujących nas warunkach. Już wkrótce nastąpi finalizacja transakcji, dzięki której Cyfrowy Polsat wraz z Telewizją Polsat utworzą największą grupę medialną w Polsce - powiedział cytowany w komunikacie Dominik Libicki, prezes platformy cyfrowej.