SPRAWDŹ NOTOWANIA PKN ORLEN"Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN Orlen do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
W komunikacie podano, że według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie.Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Wydawnictwo w 2019 r. osiągnęło przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Portfolio grupy to także 500 witryn online, co - jak podano w komunikacie - czyni ją liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz w kategorii informacje lokalne i regionalne. Na przestrzeni ostatnich lat, liczba unikalnych użytkowników Polska Press wykazuje tendencję wzrostową, rosnąc w samym listopadzie 2020 r. 45 proc. rok do roku.
"Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce. Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów" - napisano.Dodano, że przejęcie zwiększy efektywność działań reklamowych i marketingowych grupy Orlen, a także może wygenerować oszczędności w obszarze usług produkcji materiałów wideo w ramach grupy.Zgodnie ze strategią do 2030 r. Orlen będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć Ruch."W ramach działalności grupy Orlen na rynku mediów i reklamy możliwa jest również duża optymalizacja kosztów logistyki. Dla maksymalnego wykorzystania synergii rozważone zostanie stworzenie centrów logistycznych spółki Ruchu przy nowoczesnych drukarniach Polska Press" - dodano.

Sasin: Silny multibranżowy koncern będzie częścią polskiej gospodarki na wiele pokoleń
- Dzisiejsza akwizycja dokonana przez PKN Orlen to rozwój segmentu medialnego grupy. Silny multibranżowy koncern będzie częścią polskiej gospodarki na wiele kolejnych pokoleń - napisał na Twitterze wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin."Dzisiejsza akwizycja dokonana przez @PKN_ORLEN to rozwój segmentu medialnego grupy. Martwi fakt, że opozycja widzi wszystko w perspektywie najbliższych wyborów i własnych wyimaginowanych obaw. Silny multibranżowy koncern będzie częścią polskiej gospodarki na wiele kolejnych pokoleń" - napisał na Twitterze w poniedziałek Sasin.
Verlagsgruppe Passau: Zdecydowaliśmy się na sprzedaż Polska Press ze względów strategicznych
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż Polska Press ze względów strategicznych - wyjaśnił Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce. Na transakcję musi jeszcze wydać zgodę UOKiK.
Rzecznik prasowa Polska Press Joanna Pazio w oświadczeniu wyjaśniła, że 7 grudnia spółka PKN Orlen podpisała umowę przedwstępną na nabycie od HKM GmbH, właściciela Polska Press, 100 proc. udziałów w spółce.
Dodała, że ta transakcja jest uzależniona od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak wyjaśniono, umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny.
"Verlagsgruppe Passau w ciągu ostatnich dwóch dekad stworzyła jedną z największych firm medialnych w Polsce. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych. Transakcja pozwoli nam kontynuować realizację strategii rozwoju, którą zapoczątkowaliśmy w ostatnich latach, w szczególności w Niemczech" - podkreślił cytowany w oświadczeniu Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce.
Dodał, że "rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat". - Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju - zaznaczył Diekmann.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze