Polskie Jadło przejmuje swojego franczyzobiorcę, spółkę Ko-operator
Polskie Jadło i Ko-operator Bronikowski Górzyński sj. podpisały umowę konsolidacyjną, na mocy której Polskie Jadło przejęło pełną kontrolę finansową i operacyjną nad swoim głównym franczyzobiorcą, a połączenie kapitałowe obu spółek planowane jest na przełom 2010 i 2011 roku.
"Zawarcie umowy konsolidacyjnej pomiędzy spółkami jest rozpoczęciem procesu połączenia kapitałowego obu spółek poprzez docelowe przejęcie spółki Ko-operator sj przez Polskie Jadło. Począwszy od dnia 1 września br. zgodnie z powołaną umową Polskie Jadło na mocy zasad wynikających z˙Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej dokonywać będzie konsolidacji danych finansowych obydwu spółek. Połączenie kapitałowe obu spółek przeprowadzone ma zostać na przełomie roku 2010/ 2011" - napisano w komunikacie.
Ko-operator do tej pory był głównym franczyzobiorcą spółki Polskie Jadło. Firmy dodatkowo współpracowały przy realizacji i˙wprowadzaniu na rynek projektów gastronomicznych.
"Uważam, że konsolidacja obu firm jest krokiem w odpowiednią stronę. Dzięki takiemu rozwiązaniu zarządzać będziemy nie tylko restauracjami, pierogarniami i gościńcami, ale również całą bazą wytwórczą i logistyczną oraz własnymi punktami sprzedaży. W sferze handlowej pozwoli nam to na uniknięcie nakładania kolejnych marż na nasze produkty, co finalnie pozwoli na stosowanie bardzo konkurencyjnych cen, zarówno sprzedażowych w˙odniesieniu do handlu detalicznego, jak i świadczonych usług gastronomicznych. Reasumując rozwiązanie to pozwoli spółce na dynamiczny rozwój i uniezależnienie się od dostaw zewnętrznych. Jestem przekonany, że wyniki trzeciego i czwartego kwartału pozwolą Spółce powrócić, już w tym roku, do parametrów z roku 2008"- powiedział cytowany w komunikacie Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła.
Teraz Ko-operator prowadzi działalność gastronomiczną na podstawie licencji Polskiego Jadła w 9 lokalizacjach na terenie Warszawy, Częstochowy, Krakowa oraz woj. śląskiego.
W 2008-2009 spółka Ko-operator wypracowała średni zysk netto na poziomie 6˙mln zł rocznie.
Spółka uruchomiła zakład produkcyjny specjalizujący się w˙wytwarzaniu produktów mącznych, w tym 40 rodzajów pierogów w kategorii Premium. Dodatkowo posiada bazę logistyczną, magazynową i specjalistyczną bazę transportową obsługującą zaopatrzenie surowcowe, jak i dystrybucję wyrobów gotowych.
Polskie Jadło podało w komunikacie, że obecnie trwają prace nad uruchomieniem programu sieci małych i średnich pierogarni prowadzących działalność w oparciu o sprzedaż produktów własnych. Partnerzy planują dodatkowo uruchomienie we własnym zakresie produkcji produktów Premium w oparciu o posiadane tradycyjne i˙pozbawione konserwantów technologie, a wytwarzane do tej pory przez firmy zewnętrzne na zlecenie i pod audytem technologicznym Polskiego Jadła.
Sprawdź bieżące notowania Polskiego Jadła na naszych stronach