Program debiutu prawie gotowy

Na giełdę: samodzielnie lub z inwestorem. Cel: finansowanie inwestycji w nowe kanały dystrybucji telewizji - to plany firmy Program na 2007 rok.

Na giełdę: samodzielnie lub z inwestorem. Cel: finansowanie inwestycji w nowe kanały dystrybucji telewizji - to plany firmy Program na 2007 rok.

Warszawska spółka Program jest dystrybutorem 14 tematycznych, kanałów telewizyjnych na polskim rynku, m.in. National Geographic, BBC, Extreme Sport czy Playboy TV. Program chce w przyszłym roku zdecydowanie zwiększyć swój portfel kanałów telewizyjnych i postawić na oferowanie swoich usług przez internet i komórki. Takie inwestycje mają pochłonąć kilkanaście milionów złotych. W tym celu Program może sięgnąć po finansowanie rozwoju poprzez giełdę. Decyzja jeszcze nie zapadła ostatecznie, gdyż jednocześnie spółka negocjuje z inwestorem branżowym.

Reklama

Kierunek GPW

Wraz z partnerem branżowym Program mógłby stworzyć grupę medialną i dopiero wejść na GPW.

- Prowadzimy rozmowy z potencjalnym partnerem. Nie mogę jeszcze ujawnić, z kim negocjujemy, ale jest to jeden z nadawców telewizyjnych. Ostateczne decyzje zapadną do końca roku. Wtedy wyjaśni się, czy w przyszłym roku pójdziemy na giełdę samodzielnie czy już jako grupa kapitałowa. Liczę na powodzenie tych rozmów, gdyż wtedy uzyskamy od inwestora technologię, której nam brakuje, i dostęp do jego nowoczesnych kanałów dystrybucji. Wraz z oferowanym przez nas kontentem przyniesie to znaczny wzrost wyników. Ponadto nasz potencjalny partner jest spółką akcyjną, a my nie. W efekcie dzięki mariażowi ominęlibyśmy długotrwałe procedury zmian osobowości prawnej - mówi Jacek Koskowski, prezes Programu.

Nowe kanały

Obecnie obroty Programu wynoszą 25 mln zł rocznie.

- Od trzech lat spółka przynosi zyski, więc nie mielibyśmy się czego wstydzić przed inwestorami giełdowymi. Strategia rozwoju polega na rozszerzeniu zakresu dotychczasowej działalności, czyli dystrybucji zachodnich kanałów tematycznych w Polsce przez satelitę i kablówki. Nie zaniedbujemy dotychczasowej działalności i negocjujemy rozszerzenie naszej oferty. Rozmawiamy z platformą Polsatu na temat długoterminowej współpracy w zakresie dystrybucji ich kanałów tematycznych. Startujemy również w przetargu na dystrybucję w Polsce kanałów Fox, należących do Ruperta Murdocha - zapowiada prezes Programu.

Jednak główny nacisk spółka chce położyć na inwestycje w ofertę rozpowszechnianą przez internet i technologie mobilne.

- Sygnał telewizyjny wkrótce popłynie szerokim strumieniem przez te nowe kanały. Spodziewam się, że boom w tym segmencie nastąpi bardzo szybko, więc chcemy stać się wiodącą firmą na tym rynku - uważa Jacek Koskowski.

Sebastian Gawłowski L

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Gotowi? | kanały | finansowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »