ProxyAd SA kupiła udziały w Fachowcy.pl Ventures SA
Warszawska spółka ProxyAd SA (kwotowana na NewConnect) kupiła 80 proc. udziałów w Fachowcy.pl Ventures SA, odpowiedzialnej za działanie portalu skupiającego usługodawców. Przedmiotem transakcji jest 2 507 962 akcji serii A za które zapłacono 3,31 mln zł.
Do podpisania umowy transakcyjnej doszło 30 września 2011 r. W 2010 r. Fachowcy.pl Ventures SA uzyskała pozytywny wynik EBITDA na poziomie 28,49. W tym samym roku przychody wyniosły ponad 470 tys. zł. W drodze oferty prywatnej Spółka pozyskała 600 tys. zł.
- Transakcja potwierdza atrakcyjność i innowacyjność portalu. Bardzo się cieszymy, że jego właścicielem zostanie podmiot, który z sukcesem działa w Internecie i wykorzysta potencjał platformy do dalszego dynamicznego rozwoju. To gwarantuje większą konkurencyjność serwisu i w kontekście giełdy z pewnością będzie związane z zyskami dla akcjonariuszy. Dodatkowo ProxyAd wnosi bezcenne w tym biznesie know how i doświadczenie w prowadzeniu projektów internetowych na czym użytkownicy portalu z pewnością skorzystają - mówi Bartosz Poliński, prezes zarządu Fachowcy.pl Ventures.
Spółka Fachowcy.pl Ventures jest właścicielem portalu dedykowanego osobom, które szukają wykonawców usług oraz klientów biznesowych. Platforma internetowa Fachowcy.pl pozwala wyszukać firmy oraz usługi w konkretnej lokalizacji. Użytkownicy serwisu mają możliwość nie tylko zapoznania się z danymi usługodawców i ich ofertą, ale również z opiniami klientów, którzy już korzystali z oferty podmiotów obecnych w bazach portalu.
ProxyAd zarządza ogólnopolską siecią reklamy lokalizacyjnej na telefony komórkowe, w zasięgu której znajduje się 4,5 mln konsumentów odbierających miesięcznie nawet do 700 tys. komunikatów reklamowych. Spółka w zakresie reklamy lokalizacyjnej współpracuje także z operatorem sieci T-Mobile oraz rozwija własne produkty lokalizacyjne i platformy reklamowe, kierując swoją ofertę głównie do sektora MŚP.
- Jesteśmy zadowoleni, że Fachowcy.pl Ventures dołączyła do naszej grupy. Transakcja wpisuje się w długofalową strategię rozwoju ProxyAd SA, w ramach której chcemy zaoferować naszym dotychczasowym klientom nowe możliwości dotarcia do konsumenta z ofertą. Szczególnie w sytuacji, gdy reklama w wyszukiwarkach zaczyna być coraz droższa usługi katalogowe - takie właśnie jakie oferuje serwis Fachowcy.pl, będą w stanie rozłożyć koszty promocji na kilka czy kilkanaście zarejestrowanych podmiotów - mówi Piotr Surmacki, przewodniczący rady nadzorczej ProxyAd.
Sprawdź bieżące notowania ProxyAd na stronach BIZNES INTERIA.PL
Opr. KM