Reklama

RN PLL LOT przyjęła nową strategię spółki

Rada Nadzorcza PLL LOT zaakceptowała nową strategię spółki - poinformował w poniedziałek PAP rzecznik przewoźnika Leszek Chorzewski. Nowe rozwiązania mają m.in. usprawnić proces restrukturyzacji, poprawić wyniki finansowe i pomóc w uruchomieniu nowych połączeń LOT.

- Chodzi o połączenia średniego i dalekiego zasięgu, jakie będą realizowane z wykorzystaniem Dreamlinera, na którego czeka LOT - powiedział Chorzewski.

Reklama

Na początku lutego br. prezes spółki Marcin Piróg powiedział, że opracowywana przez spółkę strategia zakłada otwieranie kierunków długodystansowych, azjatyckich w pierwszym kwartale 2012 r. Zależy to od tego, "czy i kiedy będziemy mieli nowy samolot 787 Dreamliner" - mówił wówczas. Dodał, że pierwszy samolot ma być dostarczony na początku 2012 r.

RN PLL LOT przyjęła również rezygnację Wojciecha Bańkowskiego z funkcji członka zarządu ds. restrukturyzacji. Pod koniec stycznia Rada odwołała Leszka Narowskiego ze stanowiska członka zarządu ds. handlowych. Poniedziałkowa decyzja Rady oznacza, że obecny skład zarządu spółki to trzy osoby.

Ponadto Rada Nadzorcza przyjęła m.in. informacje na temat aktualnej sytuacji w spółce i przygotowań LOT do wdrożenia od 2012 r. systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.

W posiedzeniu RN PLL LOT wziął udział dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec, który wspólnie z prezesem PLL LOT przedstawił zasady współpracy między firmami.

Kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej zostało zaplanowane na 17 marca br.

W ubiegłym tygodniu wiceminister skarbu państwa Zdzisław Gawlik zapowiedział, że do końca lutego Morgan Stanley, doradca prywatyzacyjny PLL LOT, ma przygotować szczegółowy harmonogram prywatyzacji przewoźnika. MSP chce rozpocząć prywatyzację w drugiej połowie 2011 r.

PLL LOT za 2010 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł. Z danych MSP wynika, że na koniec 2010 r. LOT zatrudniał 2 tys. 305 pracowników, wobec 3 tys. 470 w 2009 r. Łącznie zatrudnienie w grupie kapitałowej wyniosło 6 tys. 967 osób.

W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł 4,5 mln pasażerów, co daje o 0,5 mln lepszy wynik niż w 2009 r. i tym samym zwiększył swój udział w rynku do 30 proc.

Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników znajduje się 6,93 proc. akcji spółki.

Nowa strategia PLL LOT zakłada m.in. budowę portu przesiadkowego na warszawskim lotnisku Chopina. Dokument o zacieśnieniu współpracy między spółką a władzami portu ma być podpisany za 2-3 tyg. - powiedział we wtorek PAP rzecznik lotniska Przemysław Przybylski.

Rada Nadzorcza PLL LOT zaakceptowała w poniedziałek nową strategię spółki. Ma ona m.in. pomóc usprawnić proces restrukturyzacji, poprawić wyniki finansowe i pomóc w uruchomieniu nowych połączeń LOT.

W posiedzeniu Rady uczestniczył dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec, który wspólnie z prezesem PLL LOT przedstawił zasady współpracy między firmami.

"Naszą wolą jest wspomaganie naszego narodowego przewoźnika w rozwoju nowych połączeń, bo leży to w interesie pasażerów. Wczoraj na posiedzeniu Rady LOT była omawiana kwestia budowy hubu przesiadkowego na naszym lotnisku" - powiedział we wtorek PAP rzecznik lotniska Przemysław Przybylski.

Hub to port przesiadkowy, tranzytowy oferujący bogatą siatkę połączeń oraz zapewniający odpowiednią infrastrukturę do obsługi ruchu pasażerskiego. Według ekspertów lotniczych, jest na niego miejsce w tej części Europy.

Przybylski powiedział, że za dwa, trzy tygodnie może dojść do podpisania listu intencyjnego o zacieśnianiu współpracy obu firm. "W tej chwili jest za wcześnie by mówić o szczegółach. Nasze biura analizują warunki, na jakich ma się odbywać ta współpraca" - powiedział.

Na początku lutego br. prezes spółki Marcin Piróg powiedział, że opracowywana przez spółkę strategia zakłada otwieranie kierunków długodystansowych, azjatyckich w pierwszym kwartale 2012 r. Zależy to od tego, "czy i kiedy będziemy mieli nowy samolot 787 Dreamliner" - mówił wówczas. Dodał, że pierwszy samolot ma być dostarczony na początku 2012 r.

PLL LOT za 2010 r. odnotował stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł. Z informacji resortu skarbu wynika, że wśród głównych wierzycieli spółki są m.in. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, Towarzystwo Finansowe Silesia, Grupa PZU.

Z danych MSP wynika, że na koniec 2010 r. LOT zatrudniał 2 tys. 305 pracowników, wobec 3 tys. 470 w 2009 r. Łącznie zatrudnienie w grupie kapitałowej wyniosło 6 tys. 967 osób.

W ubiegłym roku przewoźnik przewiózł 4,5 mln pasażerów, co daje o 0,5 mln lepszy wynik niż w 2009 r. i tym samym zwiększył swój udział w rynku do 30 proc.

Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników znajduje się 6,93 proc. akcji spółki.

Dowiedz się więcej na temat: Strategie | PAP | nowa strategia Grupy PZU | nowym | PLL LOT | wyniki finansowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »