Ruch na stworzenie "i coffee" wyda 15 mln zł

Ruch tworzy własną sieć kawiarni o nazwie "i coffee" i do końca tego roku planuje uruchomić 17 lokali kosztem 15 mln zł. Inwestycja w sieć "i coffee", finansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji, ma zwrócić się w ciągu 4 lat - podał Ruch w komunikacie prasowym przed konferencją.

Ruch tworzy własną sieć kawiarni o nazwie "i  coffee" i do końca tego roku planuje uruchomić 17 lokali kosztem  15 mln zł. Inwestycja w sieć "i coffee", finansowana ze środków  własnych i pozyskanych z emisji, ma zwrócić się w ciągu 4 lat -  podał Ruch w komunikacie prasowym przed konferencją.

"Ruch zamierza osiągnąć silną pozycję na kawiarnianym rynku samodzielnie pozyskując nowe lokalizacje, jak i przejmując istniejące już sieci. Do końca tego roku planuje pozyskać 17 lokali" - podała spółka.

Jak zapowiada Ruch, kawiarnie "i coffee" będą zlokalizowane głównie w centrach handlowych, pasażach, lotniskach oraz dworcach PKP.

"Zdecydowaliśmy się na ten strategiczny krok, bo kawiarnie to wciąż perspektywiczny i nienasycony segment rynku gastronomicznego. Nieskonsolidowany rynek kawiarni w Polsce to szansa na zdobycie pozycji lidera" - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu ds. handlu i zarządzania siecią.

Reklama

"Całość przedsięwzięcia będzie finansowana ze środków własnych i środków pozyskanych na inwestycje w wyniku zeszłorocznego debiutu na warszawskim parkiecie. Tylko w tym roku Ruch przeznaczył na ten cel ok. 15 mln zł. Planujemy, że zwrot inwestycji w rozwój sieci "i coffee" nastąpi w ciągu 4 lat, natomiast próg rentowności na poziomie operacyjnym zostanie osiągnięty w ciągu 18 miesięcy" - dodał

Do końca roku, niezależnie od planowanych przejęć innych sieci kawiarni, Ruch zamierza otworzyć jeszcze kilka własnych barów kawowych między innymi w Warszawie, Gorzowie, Gdyni i Wrocławiu.

W ofercie nowych kawiarni, poza stałym, bezpłatnym dostępem do internetu, będzie także prasa oraz dostęp do kanałów informacyjnych i rozrywkowych na ekranach plazmowych. W tym celu Ruch pozyskał partnera biznesowego - stację TVN.

W połowie października Ruch zawarł warunkową umowę kupna dziewięciu barów kawowych Tchibo za 8,1 mln zł netto. Według zapowiedzi spółki ich rebranding nastąpi do końca pierwszego kwartału.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: stworzenie | "Ruch" | 'Ruch'
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »