Ruszają zapisy na obligacje Marki w ramach I Programu Emisji Obligacji

Z pierwszej publicznej emisji w ramach programu spółka chce pozyskać 2 mln zł, a papiery oferuje dom maklerski Ventus Asset Management SA. W całym I Programie Emisji Obligacji spółka ma zamiar pozyskać w ciągu roku łącznie do 2,5 mln euro.

Z pierwszej publicznej emisji w ramach programu spółka chce pozyskać 2 mln zł, a papiery oferuje dom maklerski Ventus Asset Management SA. W całym I Programie Emisji Obligacji spółka ma zamiar pozyskać w ciągu roku łącznie do 2,5 mln euro.

Marka w terminie od 15 stycznia 2015 r. do 3 lutego 2015 r. oferuje dwuletnie obligacje serii H1 o wartości nominalnej 1000 zł każda z oprocentowaniem stałym wynoszącym 9,5 procent w skali roku. Odsetki wypłacane będą kwartalnie. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji jest zastaw na zbiorze wierzytelności pożyczkowych o wartości 150 procent wartości emisji. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni zapisy mogą składać w domu maklerskim Ventus Asset Management SA.

- Zdecydowaliśmy się na publiczną emisję obligacji, aby dać szansę każdemu zainteresowanemu na zakup naszych papierów. W zeszłym roku z sukcesem zakończyliśmy proces restrukturyzacji, co przełożyło się wymiernie na naszą sytuację finansową. Zmieniliśmy nasz model działania, który jest teraz efektywniejszy i jednocześnie bezpieczniejszy. Przede wszystkim ograniczyliśmy koszty stałe optymalizując zatrudnienie i plan rozwoju terytorialnego. Obecnie skupiamy się na rozwoju współpracy z pośrednikami kredytowymi, jednocześnie uczyniliśmy ich współodpowiedzialnymi za współpracę z naszymi klientami. Ponadto zmieniliśmy nasz model oceny ryzyka kredytowego tzw. scoring przy udzielaniu pożyczek. Dzięki temu udało się istotnie poprawić jakość portfela - powiedział Jarosław Konopka, prezes zarządu Marka SA.

Reklama

Spółka była obecna na Catalyst z obligacjami serii A o wartości nominalnej 14,1 mln zł i w całości je wykupiła. Nowa emisja, jak i przyszłe emisje w ramach publicznego programu emisji, będą wprowadzane na Catalyst. W pierwszych 9 miesiącach 2014 r. spółka osiągnęła 13,7 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 1,9 mln zł zysku netto. Według prognoz w całym 2014 r. Marka miała uzyskać 19 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku netto. Na 2015 r. Zarząd prognozuje przychody w wysokości 24,5 mln zł i 3,5 mln zł zysku netto.

- Nasza historia na rynku obligacji jest pozytywna. Do tej pory wykupiliśmy w terminie wszystkie emitowane papiery. Spółka również w terminie reguluje wszystkie zobowiązania wynikające z prywatnych emisji obligacji. Jestem przekonany, że kupno naszych obligacji to dobra lokata kapitału - dodał Jarosław Konopka.

Celem emisji obligacji jest pozyskanie kapitału niezbędnego do rozwoju spółki poprzez zwiększenie skali działania. Spółka jednocześnie chce docierać ze swoją ofertą do nowych, perspektywicznych grup klientów, którzy mają zapewnione stałe dochody. Marka kieruje nowe produkty do emerytów czy rolników otrzymujących dotacje. Wszystkie te działania mają na celu minimalizowanie ryzyka kredytowego portfela.

Zapisy na obligacje może złożyć każdy inwestor.

- - - - -

Marka SA to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą i w opcji na konto bankowe z miesięczną ratą spłaty.

Firma oferuje pożyczki w opcji na konto bankowe o wartości od 500 do 30 000 zł na okres od 4 miesięcy do 37 miesięcy, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty oferowane są stałym i lojalnym klientom. Działalność sprzedażowa w tym przypadku realizowana jest głównie poprzez pośredników handlowych na obszarze prawie całego kraju.

Według danych na III kwartał 2014 r. spółka posiada ponad 26 tys. klientów (ponad 28,5 tys. aktywnych umów).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: papiery | Marka S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »