W skrócie
- Tauron rozpoczął wysyłanie nowych, uproszczonych faktur za prąd.
- Nowa faktura ma być bardziej czytelna i zawierać jasno wyróżnione najważniejsze informacje, takie jak kwota do zapłaty i harmonogram opłat.
- Tauron przekonuje, że uproszczony układ faktury został pozytywnie oceniony przez klientów.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Tauron rozpoczął wysyłkę zaprojektowanych na nowo, uproszczonych faktur za energię elektryczną - poinformował w poniedziałek koncern. Pierwsze gospodarstwa domowe i prosumenci dostaną nowe faktury w grudniu br.; docelowo mają one trafiać do ponad 6 mln klientów firmy.
Tauron badał, czy nowa faktura spełnia oczekiwania klientów
Koncern zaakcentował, że w przeprowadzonych badaniach zdecydowana większość klientów we wszystkich grupach wiekowych uznała nową fakturę za bardziej czytelną niż jej wcześniejsza wersja.
Cytowany w informacji prasowej wiceprezes spółki Tauron Obsługa Klienta Michał Mierzwa przypomniał, że upraszczanie rozliczeń za energię firma rozpoczęła w marcu br. Przez ostatnie kilka miesięcy gospodarstwa domowe dostawały dodatkowe podsumowanie najważniejszych informacji rozliczeniowych do faktury, co przełożyło się na spadek o 150 tys. liczby zapytań dotyczących rozliczeń.
"Teraz rozpoczynamy wysyłkę zaprojektowanej na nowo faktury. To efekt wielu miesięcy intensywnych prac badawczych i projektowych, prowadzonych przez naszych ekspertów z różnych dziedzin w ścisłej współpracy z klientami" - zasygnalizował Mierzwa.
Nowa faktura ma ułatwić klientom znajdowanie najważniejszych informacji
Uściślił, że nowa faktura sprzyja szybkiemu, intuicyjnemu znajdowaniu kluczowych informacji na temat rozliczeń. Faktura jest uproszczona, a najważniejsze dla odbiorcy informacje wyraźnie wyróżniono: kwotę do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii i harmonogram płatności.
Ma to być odpowiedź na potrzeby klientów zidentyfikowane w badaniach. Dotyczyły one większej przejrzystości, łatwego dostępu do najważniejszych danych i ograniczenia nadmiaru informacji.
Uproszczono również fakturę dla prosumentów, których spółka obsługuje ponad 460 tys. Jako producenci i odbiorcy prądu prosumenci znajdą na niej wyraźne wskazanie swojego systemu rozliczeń oraz ilość energii pobranej z sieci i ilość energii wprowadzonej do sieci.
W dokumencie dla tej grupy wyeksponowane są też informacje o kwocie do zapłaty, terminie i dostępnych metodach płatności. W przypadku rozliczenia w net-meteringu dodatkowo uwzględniona jest ilość energii w wirtualnym magazynie energii pozostała po bieżącym rozliczeniu.
Tauron zdążył już przeprowadzić w swoich Punktach Obsługi Klienta badania konsumenckie dotyczące nowej faktury. Zdecydowana większość klientów we wszystkich grupach wiekowych uznała ją za czytelniejszą niż we wcześniejszej wersji, a zrozumienie wszystkich elementów faktury przekroczyło poziom 90 proc.
Tauron zmienia aplikację dedykowaną klientom koncernu
Niezależnie od dokumentów papierowych, Tauron uprościł format prezentacji danych rozliczeniowych w aplikacji Mój Tauron. Prócz kluczowych informacji w tym zakresie użytkownicy aplikacji mogą sprawdzić stan zużycia prądu z ostatnich faktur, a także m.in. podać odczyt licznika, zamówić kontakt z konsultantem i przepisać umowę.
W najbliższych miesiącach uruchamiane mają być kolejne funkcjonalności aplikacji.













