Santander Bank Polska planuje zwolnienia grupowe

Zarząd Santander Bank Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie poinformował, że w dniu 29 października 2020 roku, podjął uchwałę w sprawie uruchomienia procedury zwolnień grupowych w Santander Bank Polska S.A.

Zarząd Santander Bank Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ("Bank") informuje, że w dniu 29 października 2020 roku, zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, podjął uchwałę w sprawie uruchomienia procedury zwolnień grupowych w Santander Bank Polska S.A.

Zamiarem Zarządu Banku jest przeprowadzenie procesu zwolnień grupowych w okresie do 31 grudnia 2022 roku w odniesieniu do nie więcej niż 2.000 osób, co stanowi łącznie ok. 18,52 proc.  wszystkich zatrudnionych w Banku na dzień 30 września 2020 roku. Proces ten obejmie zarówno pracowników w centrali jak i w sieci dystrybucji.

Reklama

Proces został rozłożony na ponad dwa lata z uwagi na nadzwyczajne warunki rynkowe związane z pandemią.

Zarząd Banku w dniu 29 października 2020 r. powiadomi organizacje związkowe o przyczynach zamierzonego grupowego zwolnienia oraz zwróci się do organizacji związkowych o przystąpienie do konsultacji. Ponadto, Zarząd Banku powiadomi urząd pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w Banku.

Bank opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji z organizacjami związkowymi.

Komunikat z Santander Bank Polska

Zgodnie z podanym dzisiaj raportem bieżącym, Santander Bank Polska rozpoczyna konsultacje ze Związkami Związkowymi dotyczące zamiaru przeprowadzenia zwolnień grupowych. Z uwagi na nadzwyczajne warunki rynkowe związane z pandemią, proces ten został rozłożony na ponad dwa lata i potrwa do końca 2022 r. Obejmie nie więcej niż dwa tysiące osób, zarówno w centrali, jak i w sieci dystrybucji.

Decyzja Banku wynika z dynamicznej sytuacji rynkowej oraz wielu zewnętrznych czynników, które mają znaczący wpływ na dotychczasowy model biznesowy, strategię działania i zdolność konkurowania. Aby sprostać nowym wyzwaniom, jakie stawia przed całym sektorem postępująca digitalizacja, rosnąca tendencja wykorzystywania kanałów cyfrowych, a także zwiększające się obciążenia fiskalne i regulacyjne - bank zdecydował o dalszej transformacji modelu operacyjnego i dostosowaniu struktury zatrudnienia. SBP chce się mocniej koncentrować na uproszczeniu procesów i funkcji, dzięki czemu szybciej osiągnie optymalną efektywność i sprawność organizacyjną. Pozwoli to w jeszcze większym stopniu, przy wykorzystaniu nowych technologii, oferować klientom nowoczesne produkty i usługi.

Bank obecnie rozpoczyna negocjacje ze Związkami Zawodowymi na temat zakresu, warunków, skali i kryteriów doboru przyjętych w procesie zwolnień grupowych. Powinny one potrwać nie dłużej niż 20 dni i, zgodnie z prawem, w trakcie trwania są objęte klauzulą poufności.

Bank, jako odpowiedzialny pracodawca zdecydował o uruchomieniu transparentnego procesu zwolnień grupowych wraz z zapewnieniem pakietu osłonowego dla odchodzących pracowników. Istotne jest przygotowanie odpowiednich warunków dla wszystkich, którzy zostaną objęci procesem oraz zaoferowanie im wsparcia w ponownym wejściu na rynek pracy. Bank dołoży wszelkich starań, aby wspólnie z przedstawicielami Związków Zawodowych wypracować optymalny pakiet osłonowy, a także by wdrożyć program outplacementowy.

SANPL

577,6000 +6,2000 1,09% akt.: 23.04.2024, 12:51
  • Otwarcie 575,6000
  • Max 582,2000
  • Min 573,6000
  • Kurs odniesienia 571,4000
  • Suma wolumenu 18 689
  • Suma obrotów 10 779 404,40
  • Widełki dolne 518,2000
  • Widełki górne 633,0000
Zobacz również: ALIOR ALIOR BNPPPL

Santander Bank Polska oczekuje, że w kolejnych kwartałach marża odsetkowa netto będzie stabilna i możliwy jest jej wzrost. Bank obserwuje powrót klientów do spłat kredytów po zakończonych wakacjach kredytowych - poinformowali przedstawiciele banku.

Zysk netto Santander Bank Polska w trzecim kwartale 2020 roku spadł do 479,8 mln zł z 695,8 mln zł rok wcześniej. Zysk banku był o 57,2 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on 305 mln zł.

- Pozytywnie oceniam wyniki z ostatnich miesięcy, w szczególności gdy porównamy je do drugiego kwartału. Sam trzeci kwartał pozwala nam w sposób optymistyczny patrzeć w przyszłość, mówię o wynikach naszego banku - powiedział Gajewski.

- Widać, że skala pandemii niestety rośnie, to czynnik ryzyka - powiedział Gajewski. Prezes poinformował, że w porównaniu do II kwartału bank odnotował w III kwartale wyższą sprzedaż produktów, przy rosnącym udziale kanałów zdalnych.

- Aktywność klientów wzrosła w III kwartale i w porównaniu z II kwartału, klienci powrócili także do placówek banku, rosną wolumeny świadczące o zmianie preferencji klientów w poszczególnych kanałach (...) więcej zakupów jest w bankowości internetowej i mobilnej - powiedział Gajewski.

Pod koniec III kwartału grupa została pozwana w 3.471 postępowaniach dotyczących kredytów indeksowanych lub denominowanych do waluty CHF o wartości przedmiotu sporu 667,4 mln zł, w tym znajdują się 2 pozwy zbiorowe. Pod koniec II kwartału było to 2.782 postępowania, a wartość przedmiotu sporu wynosiła 519,3 mln zł.

Pod koniec III kwartału grupa miała utworzone rezerwy na sprawy sporne związane z pozwami dotyczącymi klauzul umownych dla umów kredytów hipotecznych indeksowanych i denominowanych wyrażonych w walutach obcych w kwocie 137,6 mln zł.

Grupa utworzyła także rezerwy portfelowe na ryzyko prawne w łącznej kwocie 256,2 mln zł w związku ze zwiększoną liczbą spraw spornych dotyczących klauzul umownych dla umów kredytów hipotecznych indeksowanych i denominowanych wyrażonych w walutach obcych.



INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Santander Bank Polska | zwolnienia grupowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »