Strata netto grupy TVN w I kw. wyniosła 40,5 mln zł wobec konsensusu 25,1 mln zł straty
Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w pierwszym kwartale 2011 roku wyniosła 40,5 mln zł w porównaniu z 64 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 25,1 mln zł.
Zysk EBIT spadł do 52,7 mln zł w I kwartale 2011 roku z 40 mln zł rok wcześniej i wobec 54,9 mln zł konsensusu.
EBITDA zwiększyła się do 116,5 mln zł z 98,1 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 123,3 mln zł.
Przychody wzrosły do 582,4 mln zł z 546,6 mln zł, wobec 591,9 mln zł konsensusu.
- - - - -
Grupa TVN spodziewa się średniego, jednocyfrowego poziomu wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2011 roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Wolny wzrost rynku reklamy w początku roku znajduje odzwierciedlenie w zmienionych oczekiwaniach dotyczących rynku reklamy telewizyjnej, którego wzrost jest obecnie szacowany na średnim jednocyfrowym poziomie w ciągu całego 2011 roku" - podała spółka.
Wcześniej grupa TVN prognozowała wzrost rynku reklamy telewizyjnej na wysokim jednocyfrowym poziomie. TVN przedstawił tę prognozę w lutym, po około 5-proc. zwyżce rynku reklamy telewizyjnej w 2010 roku. Grupa spodziewała się wtedy, że cały rynek reklamowy wzrośnie w 2011 roku o 5-6 proc., a segment online zyska kilkanaście procent.
Według danych Starlinka, rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w I kw. 2011 r. wzrósł o 1,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.