Toya może pozyskać z emisji od 77 do 120,7 mln zł netto

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, szacuje, że z emisji może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na realizację celów rozwojowych w latach 2011-12, m.in. akwizycję podmiotu branżowego, rozszerzenie oferty produktowej oraz rozwój tradycyjnego i nowoczesnego kanału sprzedaży - podała Toya w prospekcie.

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, szacuje, że z emisji może pozyskać od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Środki te przeznaczy na realizację celów rozwojowych w latach 2011-12, m.in. akwizycję podmiotu branżowego, rozszerzenie oferty produktowej oraz rozwój tradycyjnego i nowoczesnego kanału sprzedaży - podała Toya w prospekcie.

"Toya szacuje, że w zależności od istniejącej koniunktury na GPW, z emisji akcji serii C, po uwzględnieniu jej kosztów, może uzyskać wpływy netto w kwocie w przedziale 77-120,7 mln zł" - podała spółka w prospekcie.

Oferta publiczna Toya obejmie 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję.

Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15 proc. i nie więcej niż 25 proc. wszystkich akcji oferowanych. Pozostałe akcje oferowane zostaną przydzielone inwestorom instytucjonalnym. Toya przewiduje, iż udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 30 proc., przy założeniu, że wszystkie akcje zostaną objęte.

Reklama

Środki pozyskane z emisji spółka chce przeznaczyć na realizację różnych celów rozwojowych w latach 2011-2012. W prospekcie podano, że od 42 mln zł do 60,7 mln zł zostanie przekazanych na kapitał obrotowy, co umożliwi zwiększenie skali prowadzonej działalności przez skokowe rozszerzenie oferty asortymentowej. Na przejęcie spółki z branży, zwiększającej potencjał handlowy spółki zostanie przeznaczonych 10-15 mln zł. Rozwój tradycyjnego kanału dystrybucji w Polsce, czyli wzmocnienie detalicznego kanału dystrybucji poprzez rozwój sieci sklepów patronackich YATO pochłonie 10-15 mln zł, a rozwój nowoczesnego kanału sprzedaży internetowej od 3 mln zł do 6 mln zł. W prospekcie na rozwój systemów informatycznych wspomagania sprzedaży przeznaczono 4-7 mln zł, a na rozwój Centrum Rozwoju Produktów od 3 mln zł do 7 mln zł. Toya dokapitalizuje także działającą w Chinach spółkę Yato China Trading kwotą 5-10 mln zł.

Doradcami spółki w procesie upublicznienia są: Wood & Company Financial Services (oferujący i prowadzący Księgę Popytu), Kancelaria Wardyński i Wspólnicy (doradca prawny) oraz PricewaterhouseCoopers (audytor grupy).

Obecnie w asortymencie Grupy Toya znajduje się ponad 6 tys. artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi.

Działalność spółki obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym - w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej, na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki Północnej, Ameryki Centralnej i Południowej.

Grupa kapitałowa Toya wypracowała w 2010 r. przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku.

Akcjonariuszami Toya są założyciele spółki Jan Szmidt (47,9 proc.) i Tomasz Koprowski (24,9 proc.), a także Romuald Szałagan (18,6 proc.) i Piotr Wojciechowski (8,6 proc.).

Harmonogram oferty publicznej spółki Toya

Oferta publiczna Toya obejmie 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję.

Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15 proc. i nie więcej niż 25 proc. wszystkich akcji oferowanych. Pozostałe akcje oferowane zostaną przydzielone inwestorom instytucjonalnym.

19 lipca - początek budowania księgi popytu przez inwestorów instytucjonalnych;

19 lipca - początek przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych;

25 lipca do godz. 17.00 - zakończenie przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych;

26 lipca do godz. 17.00 - zakończenie budowania księgi popytu przez inwestorów instytucjonalnych;

27 lipca do godz. 8.00 - opublikowanie ceny emisyjnej;

27 lipca do godz. 8.00 - publikacja liczby akcji oferowanych alokowanych inwestorom instytucjonalnym i inwestorom indywidualnym;

27 lipca - początek przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych;

29 lipca - zakończenie przyjmowania zapisów od inwestorów instytucjonalnych;

najwcześniej 1 sierpnia - zamknięcie oferty;

najwcześniej 1 sierpnia - przydział akcji oferowanych na rzecz inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów indywidualnych;

najwcześniej 5 sierpnia - pierwszy dzień notowania PDA na GPW.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW i NewConnect na stronach Biznes INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »