Toya S.A. planuje ofertę publiczną w III kwartale 2011 r.

Toya S.A., spółka z branży artykułów przemysłowych oraz narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, planuje przeprowadzenie oferty publicznej w trzecim kwartale 2011 roku.

Toya S.A., spółka z branży artykułów przemysłowych oraz narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, planuje przeprowadzenie oferty publicznej w trzecim kwartale 2011 roku.

Działalność Grupy obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym: w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej - Rosji, Rumunii, Ukrainie, Litwie, na Węgrzech, w Czechach, Niemczech, na Białorusi, w Słowacji i na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryce Północnej i Ameryki Centralnej i Południowej.

Grupa współpracuje przede wszystkim z producentami z Azji Południowo-Wschodniej, skąd importuje do swoich centrów logistycznych gotowe produkty i sprzedaje je poprzez szeroko rozwiniętą i wysoce efektywną sieć dystrybucji. W Chinach, dzięki wieloletniej obecności na tym rynku, postrzegana jest jako ważny i wiarygodny partner handlowy oraz posiada silną pozycję konkurencyjną. W 2008 roku spółka rozpoczęła działalność handlową bezpośrednio na rynku chińskim poprzez spółkę Yato China Trading, którą współkontroluje.

Reklama

Obecnie w asortymencie Grupy znajduje się ponad 6 tysięcy artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi.

Akcjonariuszami Toya S.A. są: Jan Szmidt (47,9%) i Tomasz Koprowski (24,9%) - założyciele Spółki oraz Romuald Szałagan (18,6%) i Piotr Wojciechowski (8,6%).

Grupa kapitałowa wypracowała w 2010 roku przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku.

Na koniec kwietnia 2011 roku Grupa zatrudniała około 250 osób.

- Perspektywy wzrostu rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi w najbliższych latach są bardzo obiecujące. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie przygotowaliśmy strategię rozwoju firmy tak, aby maksymalnie wykorzystać szanse na umacnianie pozycji na tym rynku zarówno w Polsce, jak i w skali międzynarodowej. Postawiliśmy na najbardziej dynamiczne segmenty rynku narzędziowego oraz na własne marki, dzięki którym możemy osiągać bardzo dobre marże. Ponadto mamy wieloletnie, bardzo dobre i sprawdzone relacje na rynku chińskim, gdzie zlecamy produkcję, co daje nam przewagę kosztową, a jednocześnie dostęp do najbardziej wzrostowego rynku na świecie. Dlatego mam nadzieję, że inwestorzy docenią potencjał rozwoju spółki i będą chcieli uczestniczyć w budowie wartości naszej Grupy - powiedział Grzegorz Pinkosz, prezes spółki.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW i NewConnect na stronach Biznes INTERIA.PL

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: giełda papierów wartościowych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »