TP chce wypłacić dywidendę za 2010 rok

Zarząd Telekomunikacji Polskiej proponuje wypłatę 1,5 zł dywidendy na akcję za 2010 rok. - poinformowała spółka w komunikacie.

Zarząd Telekomunikacji Polskiej proponuje wypłatę 1,5 zł dywidendy na akcję za 2010 rok. - poinformowała  spółka w komunikacie.

Z zysku w 2009 roku spółka także wypłaciła 1,5 zł dywidendy, przeznaczając na to 2 mld zł. W lutym 2010 roku telekom zapowiedział, że w średniej perspektywie będzie dążyć do utrzymania dywidendy na poziomie 1,5 zł na akcję.

W 2010 roku zysk netto TP z uwzględnieniem zwiększenia rezerwy na spór z DPTG o 1,1 mld zł wyniósł 107 mln zł wobec 1,28 mld zł w 2009 roku.

- Mamy rezerwy z okresów poprzednich, więc nie będzie żadnego problemu żebyśmy wypłacili dywidendę na takim poziomie, jaki wcześniej deklarowaliśmy - powiedział Maciej Witucki, prezes spółki.

Reklama

Skorygowany zysk netto grupy TP SA

W IV kwartale spadł do 218 mln zł z 252 mln zł rok wcześniej, wobec 267,5 mln zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie rocznym.

Spółka wyłączyła wpływ 1,1 mld zł rezerwy na roszczenia DPTG zaksięgowanej w III kwartale.

Zysk operacyjny w IV kwartale według wyliczeń PAP wyniósł 430 mln zł wobec 457 mln zł i wobec 459,7 mln zł konsensusu. W całym 2010 rok zysk operacyjny wyniósł 908 mln zł.

EBITDA spadała w ostatnim kwartale do 1,380 mld zł z 1,461 mld zł i wobec 1,381 mld zł konsensusu. W całym 2010 roku EBITDA zmniejszyła się o 25 proc. do 4,7 mld zł.

Przychody telekomu zmniejszyły się o 1,2 proc. do 3,957 mld zł w IV kwartale z 4 mld zł przed rokiem i wobec 3,893 mld zł konsensusu. W całym ubiegłym roku przychody spadły o 5,1 proc. do 15,7 mld zł.

W segmencie telefonii stacjonarnej przychody spadły w IV kwartale rdr o 7 proc. do 2,2 mld zł, a w całym 2010 zmniejszyły się o 8,5 proc. do 9 mld zł.

Liczba łączy stacjonarnych w IV kwartale zmniejszyła się o 10,3 proc. do 6,3 mln. Liczba detalicznych dostępów szerokopasmowych wzrosła o 0,6 proc. do

2,286 mln.

Liczba klientów usługi telewizyjnej w ostatnim kwartale wzrosłą o 46,2 proc. do 544 tys. Nastąpiło potrojenie liczby abonentów płatnej telewizji premium w stosunku do 2009 rok, do 125 tys

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: spółka | dywidenda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »