Trigon wydał rekomendację dla PCC Intermodal
Analitycy DM Trigon, w raporcie z 11 lipca, wydali rekomendację "kupuj" dla PCC Intermodal, ustalając cenę docelową dla akcji spółki na 6,9 zł. Raport wydano przy cenie 3,78 zł za akcje spółki
Rosnący rynek ...
Zgodnie z prognozami rynek przewozów intermodalnych w Polsce
dynamicznie rośnie. W 2011 r. koleją przewieziono rekordową liczbę 480 tys. kontenerów
(+42% r/r i + 15% względem historycznie najlepszego roku 2008). Analizy rynkowe
potwierdzają bardzo duży potencjał rozwoju rynku polskiego, wskazując na rosnącą
wymianę towarową Europa-Azja oraz rozwój gospodarki lokalnej. Do 2020 r. w Polsce ma
powstać największa liczba centrów logistycznych (hubów).
... ale i rosnąca konkurencja.
Bardzo dobre perspektywy branży przewozów intermodalnych zachęciły inne podmioty do wejścia na ten rynek. Konkurencja wywodzi się zarówno z grupy mniejszych firm spedycyjnych oferujących konkurencyjne stawki, jak i dużych globalnych graczy rozszerzających paletę usług o przewozy intermodalne.
Skutkiem tych zmian jest spadek udziałów rynkowych PCC Intermodal i niższa prognozowana
dynamika wzrostu sprzedaży w stosunku do naszych wcześniejszych założeń.
Korzyści z umowy operatorskiej na terminalu we Frankfurcie w dłuższym okresie.
Pomimo krótkotrwałych perturbacji związanych ze zmianą operatora KV Terminalu we
Frankfurcie, przejęcie zarządzania obiektem oceniamy pozytywnie, gdyż w ten sposób
spółka zapewniła sobie dostęp do nowoczesnej infrastruktury przeładunkowej w ważnym
dla własnego biznesu miejscu.
Plany budowy suchego portu.
Nasze obawy dotyczą możliwości udźwignięcia kolejnych dużych inwestycji, tym bardziej że PCCI równolegle buduje sieć własnych terminali lądowych. O ile jednak spółka rozwijałaby się w tempie przez nas założonym (generując odpowiedni poziom wolnych środków z działalności operacyjnej), pozyskałaby partnera gotowego partycypować w wydatkach inwestycyjnych i dodatkowo zdobyła dofinansowanie z UE, projekt ten ma sens ekonomiczny.
Wyższe dotacje na inwestycje terminalowe. Spółka ma otrzymać wyższe niż wcześniej oczekiwano dotacje na budowę nowego terminalu w Brzegu Dolnym (21,7 zamiast 9 mln PLN). Dotacje będą miały przede wszystkim pozytywny wpływ na przepływy gotówkowe spółki i zmniejszą wydatki niezbędne do zbudowania infrastruktury terminalowej.
Korekta prognoz.
Niższa dynamika uruchamiania nowych tras (efekt rosnącej konkurencji i
opóźnień w realizacji strategii) oraz perturbacje ze zmianą operatora we Frankfurcie
skutkowały obniżeniem naszych prognoz na lata 2012-16.
Branża intermodalna znajduje się dopiero w początkowej fazie rozwoju.
Kluczowi gracze na rynku rozbudowują swój potencjał ponosząc wysokie nakłady inwestycyjne
przy wciąż niewielkich przychodach. Wpływa to niekorzystnie na bieżące wyniki i tworzone na ich bazie wskaźniki wyceny.
Generalnie inwestycje w projekty infrastrukturalne powinny być traktowane jako długoterminowe, a preferowana metoda wyceny to DCF. Analiza porównawcza może być stosowana pomocniczo i
zwykle do biznesów już rozwiniętych. Wyznaczając cenę docelową na poziomie 6,9 PLN opieraliśmy się na tym założeniu
. Podtrzymujemy pozytywną opinię na temat rynku i spółki, wydajemy rekomendację KUPUJ.
opr.MZB