Udany miesiąc Gino Rossi
Przychody ze sprzedaży Grupy Gino Rossi wyniosły w kwietniu 17,7 mln zł i były o 10 proc. wyższe aniżeli w tym samym okresie roku poprzedniego. Kolejny dobry miesiąc zanotowało Simple Creative Products, którego sprzedaż wyniosła w kwietniu 5,9 mln zł, co oznacza ponad 22-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
- Kwietniowe wyniki pokazują, że po spadku przychodów w pierwszych dwóch miesiącach roku, wynikającym przede wszystkim z ograniczenia sprzedaży do odbiorców hurtowych, sukcesywnie odrabiamy zaległości - mówi Maciej Fedorowicz, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Gino Rossi. Sprzedaż Grupy Gino Rossi liczona narastająco w porównaniu do odpowiednich okresów ubiegłego roku była niższa o 23,6 proc. po lutym (bez wyłączenia wyników spółki zależnej Lugano), 19,8 proc. po marcu oraz 12,9 proc. po kwietniu.
W kwietniu Grupa Gino Rossi zwiększyła nie tylko sprzedaż ogółem, lecz również sprzedaż w porównywalnych obiektach (tzw. like for like) - o blisko 12 proc. w ujęciu rok do roku.
Od kilku miesięcy w Gino Rossi prowadzony jest program restrukturyzacyjny, którego głównym celem jest podniesienie efektywności działalności Grupy i lepsze jej dostosowanie do bieżącej sytuacji rynkowej, przede wszystkim poprzez obniżenie kosztów, w tym eliminację nierentownych obszarów.
W 2009 roku powstały 4 nowe salony - w Rosji (w systemie franszyzowym) oraz w Koszalinie i dwa w Poznaniu (salony własne).