Reklama

Większa strata grupy TVN

Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w pierwszym kwartale 2011 roku wyniosła 40,5 mln zł w porównaniu z 64 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 25,1 mln zł.

Strata netto grupy TVN w I kw. 2011 roku wynikała głównie ze znaczących dodatnich różnic kursowych netto w I kw. ubiegłego roku, a wzrost przychodów grupa zawdzięcza głównie platformie "n" i portalowi Onet. Grupa TVN pozostaje jednak optymistyczna co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego.

Reklama

Strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w pierwszym kwartale 2011 roku wyniosła 40,5 mln zł w porównaniu z 64 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 25,1 mln zł.

"Odnotowaliśmy stratę netto w okresie w wysokości 40,5 mln zł, w porównaniu do zysku w okresie w wysokości 67,09 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Spadek ten wynika głównie ze znaczących dodatnich różnic kursowych, netto, które odnotowaliśmy w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2010 r" - podał w raporcie TVN.

"W rezultacie odnotowaliśmy stratę przypadającą akcjonariuszom TVN w wysokości40,5 mln zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN w wysokości 63,966 mln zł w analogicznym okresie 2010 r" - podano.

Zysk EBIT wzrósł do 52,7 mln zł w I kwartale 2011 roku z 40 mln zł rok wcześniej i wobec 54,9 mln zł konsensusu.

EBITDA zwiększyła się o 18,8 proc. do 116,5 mln zł z 98,1 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 123,3 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 20,0 proc. w porównaniu do 17,9 proc. w analogicznym okresie 2010 roku.

Przychody wzrosły do 582,4 mln zł z 546,6 mln zł, wobec 591,9 mln zł konsensusu. Grupa TVN podkreśla, że wzrost przychodów o 7 proc. rok do roku, zawdzięcza głównie platformie "n" i portalowi Onet. Prezes grupy TVN podkreśla, że grupa pozostaje optymistyczna co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego.

"Platforma +n+ ma największy udział we wzroście przychodów i EBITDA Grupy, co potwierdza naszą strategiczną decyzję o dywersyfikacji źródeł przychodów na obszary pozareklamowe. Nadal jednak korzystamy ze wzrostu rynku reklamy, który zgodnie z naszymi oczekiwaniami przyczynił się do dwucyfrowego wzrostu przychodów i rentowności w segmencie Online" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

"Na tle niższego niż oczekiwany przez naszą branżę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej, podjęliśmy szereg działań niezbędnych do utrzymania wiodących udziałów w oglądalności przy jednoczesnym zabezpieczeniu rentowności. Przy silnej pozycji naszej działalności w segmentach płatnej telewizji i Online pozostajemy również optymistami co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego. Konsekwentnie realizujemy nasze strategiczne inicjatywy, w tym wprowadzenie pakietowej oferty usług platformy +n+ i TP SA. Budowanie wartości dla udziałowców jest w centrum naszych działań i z radością podzielę się z Państwem dalszymi postępami w operacyjnych i finansowych wynikach Grupy TVN" - dodał.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej wzrosły o 559 tys. zł do 358,4 mln zł z 357,87 mln zł rok wcześniej.

Przychody platformy "n" wzrosły w I kw. 2011 roku o 27,3 proc. do 176,1 mln zł, a liczba jej abonentów wzrosła w I kw. 2011 roku o ponad 25 tys. do 830.000. Wskaźnik ARPU wzrósł o 5 proc. do 59,9 zł. EBITDA poprawiła się o 23 mln zł rok do roku do poziomu -2,1 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu online wzrosły o 6,3 mln z, czyli o 12,1 proc. do 58,3 mln zł z 52,0 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku. EBITDA tego segmentu wzrosła o 42 proc. do 20 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 34 proc. wobec 27 proc. rok wcześniej.

TVN podał w komunikacie prasowym, że portal internetowy Onet poprawił swoją rentowność EBITDA do 41 proc. marży z poziomu 34 proc. w roku 2010, podczas gdy gotówkowa marża EBITDA pozostała stabilna na poziomie 41 proc.

Portal Onet.pl osiągnął miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 13,4 mln oraz 2,6 mld odsłon w styczniu 2011 roku.

Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA na 31 marca 2011 r. wyniósł 4,0. TVN dysponował środkami w banku, gotówką w kasie oraz depozytami bankowymi o terminie zapadalności powyżej trzech miesięcy o łącznej wartości 668,14 mln zł na 31 marca 2011 r.

Według danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2011 r. wzrósł o 1,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, według danych Starlink, spadł do 32,4 proc. z 33,6 proc. w analogicznym okresie 2010 r.

Należąca do Grupy TVN platforma "n" zwiększyła swoje przychody o 37,8 mln zł, czyli o 27,3 proc. do 176,1 mln zł z 138,3 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku - podał TVN w raporcie kwartalnym.

Platforma "n" zwiększyła bazę abonencką netto o ponad 25.000 abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2011 roku i na koniec marca posiadała ponad 830.000 abonentów.

W okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2011 r. platforma "n" odnotowała średni przychód na abonenta ARPU w wysokości 60,3 zł w porównaniu do 57,3 zł w analogicznym okresie 2010 r.

TVN podała też, że w I kw. 2011 roku Telewizja Na Kartę (TNK) zmniejszyła swoją bazę klientów netto o ponad 34.000 i na 31 marca 2011 r. TNK posiadała niemal 256.000 aktywnych klientów oraz bazę klientów na poziomie ponad 712.000. Na 31 marca 2011 roku TNK HD posiadała niemal 38.000 aktywnych klientów.

"Platforma "n" łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 31 marca 2011 r. 1.124.000 aktywnych abonentów i klientów, w porównaniu do 1.031.000 na dzień 31 marca

2010 r" - podał TVN.

Wcześniej TVN podawał, że platforma "n" prognozuje w 2011 wzrost klientów post-paid do 900 tys. z 805 tys na koniec 2010 roku.

- Wyniki TVN w IV kw. 2010 roku vs. konsensus PAP

            wyniki  konsensus  różnica
zysk netto   -40,5      -25,1   61,35%
EBIT          52,7       54,9   -4,01%
przychody    582,4      591,9   -1,61%
Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | TVN SA | Netto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »