WSiP odkrywa karty

WSiP S.A. niekwestionowany lider na rynku wydawnictw edukacyjnych przedstawił plan rozwoju na lata 2008-2012.

Prezentowane założenia strategii zakładają m.in. akwizycje wydawnictw, uzupełnienie portfela produktów, a także przystosowanie zasobów edukacyjnych do wymogów najnowszych technologii mobilnych. Jednym z priorytetów 5-letniej strategii będzie wprowadzenie nowych produktów i cykli wydawniczych w poszczególnych segmentach. W 2008 roku WSiP S.A. planuje wprowadzić do sprzedaży 240 nowych wydań oraz dodatkowo 600 wznowień opublikowanych wcześniej tytułów. Aby sprostać wyzwaniom sprzedażowym Spółka zamierza w oparciu o spółkę Alfa-Logis znacznie rozbudować sieć dystrybucji oraz logistyki. Ponadto w strategii ujęto wsparcie sprzedaży WSiP S.A. nowoczesnymi narzędziami marketingowymi.

Reklama

Drugim z filarów strategii rozwoju jest akwizycja wydawnictw oraz poszerzenie portfela produktów. Wspomniane działania są niezbędne dla umocnienia pozycji WSiP S.A. jako wydawnictwa podręczników szkolnych. Plan zakłada także wejście na rynek wydawnictw dziecięcych kojarzonych z edukacją oraz na inne rynki wydawnicze.

Trzeci filar strategii stanowi przystosowanie treści edukacyjnych, tak aby klienci mieli do nich bezpośredni dostęp poprzez telefonię mobilną i Internet.

- Jesteśmy liderem na rynku wydawniczym, ale naszą ambicją jest permanentny rozwój i rozszerzenie udziału w rynku, zarówno w tym, na którym już jesteśmy, jak i tym na którym jeszcze nie zaistnieliśmy. Plan na lata 2008-2012 jest kompleksowy i obejmuje różne płaszczyzny, od tej obejmującej akwizycje podmiotów z branży, poprzez wprowadzanie nowych serii wydawniczych, po rozwój sieci dystrybucji czy dostosowanie naszych bogatych zasobów treści edukacyjnych do wyzwań jakie stawia nam najnowsza technologia mobilna. Jestem przekonany, że wykonanie tego planu umocni naszą pozycję na rynku i sprawi, że nasza Spółka będzie postrzegana jako nowoczesne wydawnictwo otwarte na wyzwania przyszłości - powiedział Prezes WSiP S.A. Stanisław Wedler.

Udział w segmentach rynku

WSiP zwiększył udział w rynku wydawnictw edukacyjnych o 0,6 p.p. do 25,5% w sezonie 2007/2008 w porównaniu do sezonu 2006/2007.

WSiP S.A. systematycznie zwiększa także udziały w najważniejszych segmentach rynku. Szczególną uwagę należy zwrócić na wzrost w segmencie klas 1-3, gdzie udział w rynku w sezonie 2007/2008 wynosi 38,1% i jest wyższy w porównaniu z poprzednim sezonem o prawie jeden p.p. oraz w segmencie przedszkolnym, gdzie wzrost wyniósł 3,3 p.p. (z 50% do 53,3%).

WSiP S.A. przedstawia także podwyższoną prognozę jednostkowych wyników finansowych za 2007. Wynik netto za ubiegły rok wyniósł 37 957 tys. zł. To już drugie podwyższenie prognozy dotyczącej 2007 roku. Pierwotna prognoza z marca 2007 zakładała zysk netto na poziomie 27 008 tys. zł, zaś kolejna z listopada ub. roku wynosiła 30 107 tys. zł.

Wzrost prognozy zysku netto aż o 26% (w stosunku do tej z listopada 2007) jest głównie wynikiem sprzedaży 100% akcji oraz wierzytelności Spółki zależnej WKRA S.A. Na podstawie i w wykonaniu porozumienia inwestorskiego, WSiP S.A. nabył od WKRA S.A. nieruchomości w czterech miejscowościach o łącznej wartości 12,8 mln zł.

Tytuł Wydawca Roku 2007

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. otrzymały wczoraj prestiżowy tytuł Wydawcy Roku 2007 przyznawany od trzech lat przez Bibliotekę Analiz. W minionym roku, WSiP został wysoko oceniony za umiejętne połączenie swoich najlepszych tradycji z sukcesem komercyjnym nowoczesnego wydawnictwa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: karty | WSiP SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »