Wynik zgodny z oczekiwaniami

Zysk netto grupy Banku BRE w trzecim kwartale 2007 roku wzrósł do 164,2 mln zł ze 125,6 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Wynik okazał się zgodny z oczekiwaniami rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 162 mln zł.

Zysk netto grupy Banku BRE w trzecim kwartale 2007 roku wzrósł do 164,2 mln zł ze 125,6 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Wynik okazał się zgodny z oczekiwaniami rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 162 mln zł.

Oczekiwania siedmiu biur maklerskich co do zysku netto za III kwartał wahały się od 150 mln zł do 182 mln zł. Wynik odsetkowy banku w III kwartale wyniósł 267,8 mln zł i okazał się lepszy od oczekiwań analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 256 mln zł. Wynik z prowizji w trzecim kwartale 2007 roku wyniósł 139 mln zł i był słabszy od szacunków rynku, który spodziewał się 158 mln zł. Zysk brutto z działalności kontynuowanej w III kwartale wyniósł 210,2 mln zł, a po trzech kwartałach 646,6 mln zł.

Wskaźnik kosztów do dochodów grupy, z uwzględnieniem działalności zaniechanej, spadł do 53,7 proc. z 64 proc. rok wcześniej. Wskaźnik ten skalkulowany dla działalności kontynuowanej spadł do 56,9 proc. ROE brutto dla działalności kontynuowanej wynosiło 32,6 proc.

Reklama

Zysk brutto pionu Bankowości Detalicznej i Private Banking wzrósł do 197,7 mln zł z 65,9 mln zł zysku osiągniętego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tym samym udział tego obszaru działania w zysku brutto grupy wzrósł do ponad 26 proc. z 16,3 proc. wykazanego w 2006 roku. Na koniec września 2007 r. bankowość detaliczna BRE Banku miała 1,9 mln klientów (w tym mBank 1,5 mln, a MultiBank 391 tys.). Od początku roku pozyskano w sumie 289,7 tys. nowych klientów, a w samym III kwartale 97,9 tys. klientów.

BRE obsługuje 218,8 tys. mikroprzedsiębiorstw.

Środki ulokowane przez klientów detalicznych BRE w funduszach inwestycyjnych na koniec września 2007 r. wyniosły 2,72 mld zł. W okresie styczeń-wrzesień aktywa funduszy inwestycyjnych zwiększyły się o 1,1 mld zł, a w samym III kwartale aktywa spadły o 185 mln zł.

Portfel kredytów detalicznych na koniec września 2007 roku wyniósł 12,17 mld zł, z czego 10,35 mld zł stanowiły kredyty hipoteczne. Liczba kart kredytowych pionu detalicznego na koniec września wyniosła 220,2 tys. szt. Od początku roku przybyło ich 68,5 tys., a w III kwartale 25,5 tys. Pion Klientów Korporacyjnych i Instytucji miał w okresie trzech kwartałów 350 mln zł zysk brutto.

Od stycznia BRE Bank pozyskał 1.881 nowych klientów korporacyjnych, co przełożyło się na 10,4-proc. wzrost w odniesieniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Marek Juraś, DM BZ WBK

- Wynik netto jest na poziomie oczekiwanym przez rynek. Mamy jednak słabsze przychody, głównie na skutek zaskakująco niskiego wyniku z opłat i prowizji, który ucierpiał na wskutek słabszej kontrybucji ze strony brokerki i private bankingu.

Mamy trochę niespodziewany spadek przychodów kwartał do kwartału, to zostało pokryte przez spadające koszty operacyjne, które spadły 7 proc. kwartał do kwartału.

Trzecim istotnym elementem są rezerwy, które wzrosły do poziomu, którego nikt się nie spodziewał, do 35 mln zł. Wygląda na to, że mogą się one utrzymać na mniej więcej zbliżonym poziomie w kolejnych okresach.

Tak wysokie rezerwy miał BRE ostatnio w III kwartale 2005 roku.

Spodziewam się, że rynek może zacząć się obawiać tego co się dzieje w BRE. Wprawdzie porównania rok do roku wyglądają przyzwoicie, jednak kwartał do kwartału niespecjalnie widać progres po stronie przychodów. Dosyć zastanawiający jest trzeci z rzędu spadek wyniku z opłat i prowizji. Dochodzi kwestia rezerw, bo dwa lata z rzędu mieliśmy je stosunkowo niskie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Netto | Niezgodna | oczekiwania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »