Reklama

Wzrost przychodów Grupy CDRL o 13,1 proc. w 2017 roku, EBITDA wyższa o 33,9 proc.

Przychody Grupy CDRL w 2017 roku wyniosły 230 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku poprzednim. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 29,6 mln zł, co oznacza wzrost o 33,9 proc. Zysk netto wyniósł 13,4 mln zł i był nieco niższy niż przed rokiem, co jest efektem wyceny walutowych kontraktów terminowych.

- Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, konsekwentnie realizowaliśmy założoną strategię, rozwijaliśmy zarówno sieć sprzedaży stacjonarnej, a także e-commerce. Cały czas prowadzimy działania, które mają na celu optymalizację biznesową naszej działalności, inwestujemy też w logistykę. Efektem są bardzo dobre wyniki finansowe, choć wynik netto został obciążany księgowymi kosztami wyceny kontraktów zabezpieczających ryzyko walutowe - powiedział prezes Marek Dworczak.

Reklama

Działania optymalizacyjne przełożyły się na m.in. na wzrost rentowności. Marża na sprzedaży wzrosła w zeszłym roku z 52 proc. do prawie 54 proc.

Jednostkowo spółka CDRL SA zanotowała wzrost przychodów o 14,1 proc. z 188,5 mln zł w 2016 r. do 215,1 mln zł w 2017 roku. Wartość EBITDA wyniosła 23 mln zł i wzrosła aż o 76,9 proc. Spółka konsekwentnie realizuje swoje założenia i uzyskuje dobre wyniki. Wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu, które okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14,0 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25 proc.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej grupy wchodziło 500 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce (franczyzowe i własne), 140 zlokalizowanych jest w innych państwach Unii Europejskiej a 111 - poza nią. Na koniec 2018 r. Spółka ma w planach odpowiednio 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.

W 2017 roku, po raz drugi, Grupa CDRL otworzyła sklepy sezonowe zlokalizowane głównie w miejscowościach nadmorskich. Od maja do września 2017 r. działało 19 takich sklepów, które osiągnęły obrót netto 4,21 mln zł. Sieć handlowa Coccodrillo, została zauważona, jako jedna z nielicznych, wykorzystująca potencjał sprzedażowy krótkoterminowych stoisk i została nominowana do nagrody Retailers' Awards 2018 w kategorii Pop-up Store. Kilkunastoosobowe Jury konkursu SCF 2018 Exhibition & Awards nominowało spółkę również w kategorii Retail Expansion, doceniając jej obecność w obiektach handlowych wielu formatów i odpowiednie dopasowanie profilu do sytuacji na rynku.

--------

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »