Wzrost sprzedaży brytyjskiego detalisty
Wchodząca w skład indeksu FTSE250 brytyjska spółka HMV ogłosiła wzrost wielkości sprzedaży o 1,7 proc., pomimo, że należąca do HMV sieć księgrani Waterstone's zanotowała znaczny jej spadek.
Detalista ogłosił, że sprzedaż w miesiącach letnich wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 1,7 proc. Według raportu spółki, wzrost wielkości sprzedaży to głównie zasługa przejęcia 29 punktów wcześniej należących do konkurenta Zavvi oraz wzrostu udziału w rynku. Jednak Waterstone's, marka należąca do HMV, zanotowała w trakcie 18 tygodni zakończonych 29 sierpnia spadek przychodów o 3,4 proc. Przemawiając na walnym zgromadzeniu szef HMV Group Simon Fox ocenił, że spółka "solidnie rozpoczęła" aktualny rok obrachunkowy. "Realizacja naszych planów związanych ze szczytem sezonu wyprzedaży są wygląda dobrze" stwierdził Fox dodając, że spółka nastawia się na przygotowanie najlepszych możliwych ofert dla klientów na nadchodzący sezon świąteczny. Zgodnie z kwotowaniem City Index, cena HMV spadała o 1,57 proc. po opublikowaniu tych wiadomości do poziomu 112,9 p.