Zysk Artmana wzrośnie o 67 %

Zarząd Artman S.A. przedstawił prognozę wyników finansowych na 2007 rok. Zysk netto wzrośnie do 11 mln zł, zwiększając się o 67% w stosunku do wyników za rok 2006. Przychody ze sprzedaży będą wyższe o 32%, sięgając 270 mln zł. W 2006 roku Artman wypracował 205 mln zł przychodów i 6,6 mln zł zysku netto.

Zarząd Artman S.A. przedstawił prognozę wyników finansowych na 2007 rok. Zysk netto wzrośnie do 11 mln zł, zwiększając się o 67% w stosunku do wyników za rok 2006. Przychody ze sprzedaży będą wyższe o 32%, sięgając 270 mln zł. W 2006 roku Artman wypracował 205 mln zł przychodów i 6,6 mln zł zysku netto.

- Wysokiej dynamice wzrostu sprzedaży towarzyszy dwukrotnie od niej wyższy procentowy wzrost zysku netto. Taka relacja oznacza kontynuację poprawy rentowności netto do poziomu 4% wobec 2,2% w roku 2005 i 3,2% w roku 2006 - podkreśla Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu spółki.

Plany rozwoju sieci Spółki na 2007 rok zakładają wzrost powierzchni sprzedaży detalicznej o blisko 12 000 m2, z obecnych 26 050 m2 do 38 000 m2. O 100%, z 7 000 m2 do 14 000 m2, wzrośnie powierzchnia sprzedaży za granicą.

Reklama

- W 2007 roku otworzymy 51 nowych salonów, z czego dwie trzecie za granicą. Do końca grudnia chcemy mieć łącznie 114 salonów w Polsce i kolejnych 75 w innych krajach. Szczególnie ważnym kierunkiem rozwoju będzie Rosja, gdzie liczba naszych sklepów wzrośnie do końca roku do 42. Rozwój sieci zagranicznej jest wiąże się z dynamicznym wzrostem przychodów ze sprzedaży.

W 2007 roku wzrośnie ona z 29 do 56 mln zł, a więc niemal o 100% - mówi Krzysztof Bajołek.

Spółka zamierza kontynuować ekspansję za granicą w kolejnych latach.

- Nasze cele strategiczne na lata 2007-2010 to powiększenie sieci sprzedaży łącznie do 390 sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej, z tego 140 w Polsce i 110 w Rosji, oraz kontynuacja wzrostu rentowności sprzedaży do poziomu 8% w 2010 roku. Osiągniemy to dzięki zwiększaniu sprzedaży w funkcjonujących sklepach, ścisłej kontroli kosztów i dalszej optymalizacji procesów biznesowych. Planujemy także rozwój drugiej marki - poprzez akwizycję, w przypadku atrakcyjnych parametrów biznesowych transakcji lub poprzez rozwój organiczny - informuje Krzysztof Bajołek.

Niedawno Artman opublikował wyniki finansowe za 2006 rok. Przychody netto wzrosły w ubiegłym roku o 45% osiągając wartość ponad 205 mln zł wobec 142 mln zł w 2006 roku. W tym samym czasie zysk netto Spółki wzrósł o ponad 106% do poziomu 6,6 mln zł, w porównaniu z 3,2 mln zł rok wcześniej. Sieć dystrybucji Artmana obejmuje obecnie 97 salonów House w Polsce oraz 44 za granicą. Salony House funkcjonują w Rosji w krajach przybałtyckich, na Słowacji, Ukrainie oraz w Rumunii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Artman SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »