Zysk netto grupy TVN w IV kwartale 2010 poniżej konsensusu

Zysk netto Grupy TVN w czwartym kwartale 2010 roku wyniósł 15,8 mln zł w porównaniu z 242,8 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 59,9 mln zł.

Zysk netto Grupy TVN w czwartym kwartale 2010 roku wyniósł 15,8 mln zł w porównaniu z 242,8 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 59,9 mln zł.

W całym ubiegłym roku zysk netto wyniósł 43 mln zł.

EBIT spadł w IV kwartale do 117 mln zł wobec 303 mln zł rok wcześniej i 161,5 mln zł konsensusu. Spadek zysku wynikał głownie z rozpoznania rok wcześniej 153,6 mln zł zysku z przeszacowania warunkowej zapłaty za platformę "n" oraz 11,7 mln zł zysku na stopniowym przejęciu kontroli. W całym 2010 roku zysk operacyjne zmniejszył się do 363,8 mln zł z 612,1 mln zł.

EBITDA zmniejszyła się o 48 proc. do 185,3 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 220,1 mln zł. W całym 2010 roku EBITDA spadła o 23 proc. do 611 mln zł.

Reklama

Przychody grupy TVN wzrosły w IV kwartale o 11 proc. do 753,5 mln zł, wobec 759,3 mln zł konsensusu. W tym przychody reklamowe zwiększyły się o 9,4 proc. do 458,3 mln zł dzięki przede wszystkim zwyżce przychodów reklamowych kanałów TVN i TVN24 oraz Onet.pl.

Według danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w IV kwartale o 5 proc., podczas gdy przychody reklamowe TVN przekroczyły średnią rynkową osiągając 6 proc. stopę wzrostu. Przychody samego segmentu telewizyjnego zwiększyły się w ostatnim kwartale o 8 proc. do 515 mln zł. Przychody segmentu online wzrosły o 13 proc. do 75,7 mln zł. W całym roku przychody grupy TVN zwiększyły się o 18 proc. do 2,49 mld zł.

TVN spodziewa się wzrostu rynku reklamy 5-6 proc. w 2011 r.

TVN na podstawie prognoz makroekonomicznych spodziewa się wzrostu rynku reklamy w 2011 roku o 5-6 proc. Rynek reklamy telewizyjnej ma wzrosnąć w wysokim jednocyfrowym poziomie - podała spółka w raporcie.

"Prognozy makroekonomiczne stanowią podstawę dla spodziewanego wzrostu rynku reklamy w przedziale 5-6 proc." - napisano. "Przewiduje się przyspieszenie wzrostu rynku reklamy, w tym rynku telewizyjnego na wysokim jednocyfrowym poziomie, a rynku online o kilkanaście procent" - dodano.

Grupa TVN oczekuje, że jej segmenty TV i online utrzymają swoje udziały rynkowe.

0,04 zł dywidendy z zysku w 2010 r.

TVN planuje wypłacić dywidendę w wysokości 0,04 zł na jedną akcję z zysku w 2010 roku. Grupa podtrzymała plan przeznaczania na dywidendę ok. 30 proc. zysku netto grupy do momentu, gdy ITI Neovision osiągnie pozytywny poziom przepływów gotówkowych - poinformowała spółka w komunikacie.

"W zależności do wyników operacyjnych, inwestycji kapitałowych, warunków umów obligacji oraz ustawowych poziomów rezerw, zamierzamy rekomendować, aby od 30 proc. do 50 proc. naszego rocznego zysku netto było wypłacane w ramach dywidendy. Wypłaciliśmy dywidendę w wysokości 105.788 tys. zł (lub 0,31 zł za akcję) w dniu 16 czerwca 2010 r., stanowiącą 30,6 proc. naszego skonsolidowanego zysku netto osiągniętego w 2009 r. Zamierzamy utrzymać ten poziom procentowy dywidendy do momentu, gdy ITI Neovision osiągnie pozytywny poziom przepływów gotówkowych" - napisano w raporcie.

Z zysku w 2009 roku spółka wypłaciła 0,31 zł dywidendy na akcję.

Prognozy platformy "n" na 2011 r.

Platforma "n" przewiduje w 2011 roku wzrost bazy klientów post paid do 900 tys. z 805 tys. na koniec 2010 roku oraz pozytywną EBITDA przez cały rok - podał TVN w komunikacie. "Platforma 'n' powinna osiągnąć dodatni wynik EBITDA za cały rok i zacząć generować dodatnie wolne przepływy pieniężne pod koniec roku dzięki wzrostowi liczby klientów usług HD o wysokim ARPU do poziomu 1 miliona, w tym 100 tysięcy klientów oferty pre-paid HD" - napisano. Na koniec ubiegłego roku baza klientów pre-paid TNK wzrosła o 23 proc. do 322 tys. klientów. TVN przewiduje także w 2011 roku nieznaczne zwiększenie ARPU platformy z usług abonamentowych. Na koniec 2010 roku ARPU wyniosło 60,2 zł.

Według ubiegłorocznej prognozy platforma "n" miała mieć 800 tys. klientów post-paid i 60 zł średniego przychodu na abonenta.

Nakłady inwestycyjne TVN, ponoszone w 2010 roku głównie na platformę "n" wyniosły 243,3 mln zł. W 2011 roku mają pozostać na zbliżonym poziomie. Przychody płatnej telewizji wzrosły w IV kwartale o 28 proc. do 165 mln zł. Łącznie w całym 2010 roku przychody wzrosły o 38 proc. do 613 mln zł.

EBITDA platformy była ujemna i wyniosła -54 mln zł ze względu na jednorazowe koszty restrukturyzacji związane ze zmianą modelu biznesowego serwisu VoD. W całym 2010 roku EBITDA wyniosła -71 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | TVN SA | Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »