Zysk netto Trans Polonii wzrósł w I półroczu 2019 roku do 3,9 mln zł
Trans Polonia SA, wiodący operator oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych, w okresie styczeń-czerwiec 2019 roku osiągnął ponad 120 mln zł sprzedaży (+9 proc. rok do roku), przy skokowym wzroście zysku netto rzędu 3,9 mln zł, wobec 0,7 mln zł straty przed rokiem. TPG w I półroczu 2019 roku rozpoczęła realizację kontraktu przewozów paliw dla Grupy LOTOS oraz rozwijała relacje handlowe z klientami krajowymi i zagranicznymi. Dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwoliła Akcjonariuszom Trans Polonii podjąć decyzję o wypłacie dywidendy.
W okresie I półrocza 2019 roku sprzedaż grupy wzrosła do 122,7 mln zł (+8,5 proc. rok do roku). Segment paliwowy osiągnął 74,5 mln zł przychodów (+5,4 proc. r/r), a skala usług przewozów płynnych chemikaliów, asfaltów i produktów spożywczych była wyższa o 15,7 proc. i wyniosła 45,1 mln zł. Wśród grup asortymentowych najwyższy wzrost wypracowały przewozy mas bitumicznych (+42 proc. r/r), co wynika ze wzmożonej realizacji inwestycji drogowych. W II kwartale 2019 roku dynamika rozwoju transportu paliw wyniosła 5,9 proc. r/r (40,1 mln zł), a segmentu niepaliwowego: 10,8 proc. r/r
(25,3 mln zł).
- W II kwartale bieżącego roku Trans Polonia wypracowała bardzo dobre rezultaty finansowe, przedstawiając potencjał wynikowy Grupy w sytuacji braku istotnych zdarzeń jednorazowych i niższych niż obserwowanych w ostatnich latach, kosztów finansowych. Satysfakcjonują nas także dalsze organiczne wzrosty przychodów, prowadzące do systematycznego umacniania naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce i za granicą. Liczymy na kontynuację pozytywnych tendencji rynkowych w kolejnych miesiącach - mówi Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA.
W okresie styczeń-czerwiec 2019 roku Trans Polonia odnotowała 19,7 mln zł zysku EBITDA (vs. 11,2 mln zł r/r) i 3,9 mln zł zysku netto (vs. -0,7 mln zł r/r). Na wynik EBITDA wpłynęła wyższa skala przychodów oraz implementacja przepisów MSSF 16. Dynamika wzrost zobowiązań finansowych (ujęcie długu pozabilansowego) wynikających z ww. regulacji była niższa wobec wzrostu zysku EBITDA (+76,6 proc. r/r) i wyniosła 40,3 proc r/r (dług odsetkowy wzrósł do 132,5 mln zł, wobec 94,4 mln zł r/r). MSSF 16 oznacza m.in. ujęcie w bilansie leasingów operacyjnych, spadek kosztów wynajmu w usługach obcych i wzrost amortyzacji prawa do użytkowania aktywa (nowa pozycja w bilansie). Na zysk netto dodatkowy korzystny wpływ miały niższe koszty finansowe (2,7 mln zł w 1H 2019 vs. 5,8 mln zł r/r).
Przepływy z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniosły 11,1 mln zł (vs. 4 mln zł r/r). TPG na koniec tego okresu dysponowała 44,3 mln zł środków pieniężnych, a aktywa obrotowe były wyższe o 56,6 proc. wobec zobowiązań krótkoterminowych (119,8 mln zł vs. 76,4 mln zł). Dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwoliła Akcjonariuszom Trans Polonii podjąć w czerwcu br. decyzję o wypłacie dywidendy w wys. 2,7 mln zł, tj. 0,12 zł na akcję.
----------
Trans Polonia to czołowy operator transportowo-logistyczny oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Grupa jest liderem w Polsce oraz w Europie środkowej w zakresie transportu drogowego paliw samochodowych (olej napędowy, benzyna), LNG i paliw lotniczych (JET), płynnych surowców chemicznych oraz mas bitumicznych.
Przedsiębiorstwo jest obecne w kilkunastu krajach Europy, posiada swoje przedstawicielstwa we Francji, Holandii Hiszpanii i Niemczech. Trans Polonia jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2008 roku.
Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2008 r.
Interia, opr. MD