Notowania akcji spółki CCC z 12 marca 2025 roku
W środę, 12 marca CCC (CCC) rozpoczęło notowania od poziomu 184,1 zł, czyli o 1,21 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 181,9 zł. O godzinie 9.40 kurs akcji spadł do poziomu 182,1 zł, a następnie o 10.56 wzrósł do wartości 185,3 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 183,6 zł.
Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 111, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 89 070 sztuk. Wzrost odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 14,1 mln złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 58,5 mln zł.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 0,22 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 0,70 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 157,72 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 0,11 proc.
W środę CCC zachowywało się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,56 proc. do poziomu 93 428 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 0,93 proc. Spółki odzieżowe do których należy także CCC ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,55 proc. do poziomu 12 278 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora odzieżowego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża odzieżowa zachowywała się dużo gorzej niż CCC, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 0,55 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,93 proc.
CCC jest największą detaliczną firmą obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa posiada prawie 800 salonów w 16 krajach. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Poza Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii. W ciągu roku spółka sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych (m.in. Lasocki i Sprandi). (na podst. GPW).