Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 24 czerwca 2024 roku
W poniedziałek, 24 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 104,8 zł, czyli o 0,38 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 104,4 zł. O godzinie 10.30 kurs akcji wzrósł do poziomu 106 zł, a następnie, o 15.34, spadł do wartości 104,4 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 106 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 43, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 8 548 sztuk. Obroty wyniosły 886 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 2 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 3,64 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 11,67 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 7,67 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 12,83 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się podobnie jak rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,68 proc. do poziomu 87 868 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 1,53 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska pchały mocno rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 2,04 proc. do poziomu 8 131 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z branży medialnej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).