Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 24 marca 2025 roku
W poniedziałek, 24 marca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 76,8 zł, czyli o 0,9 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 77,5 zł. O godzinie 9.13 kurs akcji spadł do poziomu 76 zł, a następnie o 10.32 wzrósł do wartości 77 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 76,5 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 51, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 13 682 sztuk. Obroty wyniosły 1,05 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 3 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 3,94 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 1,80 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 33,48 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 2,3 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,44 proc. do poziomu 98 282 punktów, a wartość spółki spadła o 1,29 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska pchały mocno rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 2,66 proc. do poziomu 6 927 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 2,66 proc., a wartość spółki spadła o 1,29 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).