32-latka chciała sprzedać telewizor, została oszukana. Straciła 175 tys. zł

Mieszkanka Lubina (woj. dolnośląskie) straciła 175 tys. zł po tym, jak chciała sprzedać telewizor. W tym celu wystawiła go na sprzedaż na jednym z portali aukcyjnych. Oszust namówił 32-letnią kobietę do tego, aby wpłaciła pieniądze za pomocą wpłatomatu, wykorzystując kody Blik. Po tym jak wykonała polecenia człowieka podającego się za pracownika banku, wszystkie pieniądze zniknęły z jej konta.

Wszystko zaczęło się od wystawienia na sprzedaż telewizora na jednym z portali. 

32-latka natychmiast otrzymała zgłoszenie od osoby zainteresowanej zakupem. Padła propozycja wysyłki przedmiotu kurierem. Lubinianka otrzymała link, a po otwarciu podała swoje dane - poinformowała dolnośląska policja. 

Chciała sprzedać telewizor. Została okradziona na 175 tys. zł

Po kilku minutach na jej telefon zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. - Poinformował on pokrzywdzoną, że jej środki na koncie są zagrożone, gdyż jakaś kobieta próbowała wypłacić z niego 6 tys. zł - przekazała asp. szt. Sylwia Serafin z KPP w Lubinie. 

Reklama

Mieszkanka Lubina dowiedziała się, że jej konto może zostać zablokowane, ale w tym celu należy wypłacić z banku wszystkie pieniądze. Dlatego postanowiła szybko działać.

Wybrała gotówkę z banku, przekazała ją oszustom

32-latka poszła do banku, wybrała gotówkę, a następnie wpłaciła ją za pomocą wpłatomatu, wykorzystując podane przez oszusta kody Blik. - Takich transakcji było kilkanaście, a mężczyzna za każdym razem dzwonił z innego numeru telefonu - przekazała asp. szt. Sylwia Serafin. 

Jak podała dolnośląska policja, łącznie w ciągu dwóch dni Lubinianka straciła 175 tys. zł. 

Policjanci apelują, żeby uważać na oszustów

Policjanci apelują, aby nie ufać kontaktującym się przez telefon "pracownikom banków" czy "policjantom". 

"Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego lub banku. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. W razie wątpliwości zapytajmy inne osoby, czy korzystały z podobnych płatności i jak one wyglądały. To może uratować oszczędności zgromadzone na koncie" - zaapelowali policjanci w opublikowanym komunikacie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: oszustwo | wyłudzenie | telewizor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »