Reklama

Banki mają trudności z weryfikacją tożsamości klientów

Nawet 24 proc. banków na całym świecie ma trudności z potwierdzeniem tożsamości klientów korzystających z bankowości online. Połowa banków spodziewa się zaś strat związanych z oszustwami w sieci.

Najnowsze badanie Kaspersky Lab potwierdzają zagrożenia związane z korzystaniem z bankowości internetowej. Okazuje się, że indywidualni klienci nie tylko sami padają ofiarą oszustw, ale mimowolnie wspierają nielegalne działania stając się "bramą wejściową" umożliwiająca ataki na cyfrowe systemy banków.

Ze wspomnianego badania wynika, że w 2016 r. 30 proc. banków doświadczyło incydentów naruszenia bezpieczeństwa, które wpłynęły na usługi bankowe świadczone za pośrednictwem internetu. Głównym czynnikiem prowadzącym do ataków były ataki phishingowe na klientów oraz wykorzystywanie danych uwierzytelniających klientów w celu popełnienia oszustw.

Reklama

- Rozważając różne podejścia do zabezpieczenia kanałów cyfrowych i mobilnych, banki naturalnie chcą uniknąć zbyt dużego obciążenia klientów. Bankowość online powinna zachować główne korzyści, jakie daje wygodny sposób dokonania transakcji finansowej w ciągu kilku sekund - Aleksander Ermakowicz, szef działu ds. zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab przekonuje, że potrzebne są technologie, które pomogą zabezpieczyć zarówno banki, jak i ich klientów, nie wymagając od użytkowników dodatkowych działań.

Ankiety nie pozostawiają wątpliwości - banki potrzebują technologii bezpieczeństwa, które nie ograniczają komfortu klientów. Nawet 38 proc. badanych instytucji finansowych potwierdza, że jedną z istotnych kwestii jest wypracowanie odpowiedniego kompromisu między technologiami zapobiegania atakom a wygodą klientów. (js)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »