Będzie można reklamować wszystkie usługi pocztowe

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej. Przyzna ono prawo do reklamowania wszystkich usług świadczonych przez operatorów pocztowych - informuje "Dziennik Polski".

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej. Przyzna ono prawo do reklamowania wszystkich usług świadczonych przez operatorów pocztowych - informuje "Dziennik Polski".

Obecnie reklamować można jedynie przesyłki rejestrowane (listy polecone, paczki) oraz przekazy pieniężne, jeśli nie dotarły one do klienta w ciągu 14 dni od daty nadania.

Po zmianach, bezpośrednio po przyjęciu przesyłki można będzie zgłosić jej uszkodzenie lub ubytek. Jeśli w terminie nie dojdzie do nas list lub inna przesyłka, następnego dnia można będzie zgłosić utratę. To samo dotyczy przekazania pieniędzy po wyznaczonym terminie.

Reklamacje trzeba będzie składać w placówce pocztowej operatora, który miał wykonać usługę. Skarga nie musi mieć formy pisemnej, można będzie ją złożyć ustnie. Dopuszczona zostanie też forma elektroniczna, o ile nie ma przeszkód technicznych po stronie firmy świadczącej usługi pocztowe.

Reklama

Firmy świadczące usługi pocztowe będą musiały rozpatrzyć reklamację i udzielić na nią odpowiedzi w ciągu 14 dni. Termin ten może być wydłużony do 30 dni, ale klient ma być o tym poinformowany.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: poczta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »