Biedronka walczy o słowackich klientów. Wysyła SMS-y i zaprasza na zakupy do Polski
Biedronka jest jedną z najpopularniejszych sieci marketów w naszym kraju. Należąca do portugalskiego przedsiębiorstwa Jeronimo Martins sieć dyskontów niedawno poinformowała, że rusza na podbój słowackiego rynku. Choć pierwsze placówki Biedronki na Słowacji mają zostać otwarte dopiero pod koniec 2024 r., to - jak donosi serwis aktuality.sk - dyskont wysyła wiadomości SMS do Słowaków, w których zachęca do zrobienia zakupów w sklepach zlokalizowanych na terenie Polski. Działo się to w dniu słowackiego święta, kiedy tamtejsze sklepy były zamknięte.
Biedronka rozpocznie ekspansję na słowackim rynku dopiero za kilka miesięcy. Pierwsze zapowiedzi w tej sprawie pojawiły się już w ubiegłym roku, a kilka miesięcy temu popularna w Polsce sieć z logo owada udostępniła na słowackich platformach rekrutacyjnych ogłoszenia o pracę.
Choć do otwarcia pierwszych sklepów zostało jeszcze trochę czasu, to siec sklepów detalicznych nie próżnuje i już teraz organizuje kampanie skierowane do słowackich klientów.
Serwis aktuality.sk donosi, że Biedronka "zdecydowała się na niekonwencjonalną strategię marketingową". Sieć dyskontów wysyłała wiadomości SMS w języku słowackim do słowackich klientów. Słowacy, którzy byli adresatami tych SMS-ów, nie ukrywali zaskoczenia. Cała akcja miała miejsce w dniu św. Cyryla i Metodego, kiedy to sklepy zlokalizowane na terenie Słowacji były zamknięte.
"W piątek 5 lipca nasze sklepy będą otwarte! Zapraszamy do zakupów po najlepszych cenach Biedronki" - czytamy w treści wiadomości, którą przytacza serwis aktuality.sk. Dodano tam również informację o sklepie Biedronki, do której dana osoba ma najbliżej. Serwis zwrócił uwagę na wyjątkowo dokładne przygotowanie tej akcji marketingowej. Wiadomości były wysyłane w języku słowackim, co świadczy o indywidualnym podejściu do klienta.
Skąd Biedronka uzyskała dostęp do numerów telefonów słowackich klientów? Powołując się na informacje przekazane przez Biedronkę w ubiegłym roku, portal podaje, że w programie lojalnościowym Moja Biedronka swój numer telefonu zarejestrowało wówczas 36 tys. słowackich klientów.