Biznes reaktywacja

Wśród uruchamianych przedsięwzięć biznesowych pojawiają się reaktywacje pomysłów sprzed nawet kilkudziesięciu lat. Czy stara koncepcja ma szansę sprawdzić się w XXI wieku? Prezentujemy dawne pomysły we współczesnej realizacji.

Jakiś czas temu panowała moda na PRL - kawiarnie z wizerunkami przodowników pracy czy imprezy a'la Gierek pojawiały się w prawie każdym większym mieście.

Obecnie coraz częstsze są powroty do sprawdzonych konceptów z międzywojnia i początku lat 90. i dotyczą one nie tylko rynku gastronomicznego, ale również prasy i telewizji. - "Wskrzesiciele" dawnych pomysłów próbują raz jeszcze dzięki nim odnieść sukces. Z moich obserwacji wynika, że możemy mówić raczej o pojedynczych przypadkach niż o nowym trendzie. Jednak bardzo często "stary" pomysł obudowany nowymi wartościami może się z sukcesem odrodzić. Istotną kwestią jest tu świadomość marki danego produktu lub usługi - ocenia Grzegorz Marynowicz z portalu Mambiznes.pl. Żeby projekt miał szansę sprawdzić się w nowej rzeczywistości, należy zwrócić uwagę na kilka warunków.

Reklama

- Przede wszystkim potrzebna jest analiza przyczyn pierwotnego sukcesu. Następnie warto przeanalizować przyczyny porażki i powody, dla których produkt lub usługa zniknęły z rynku - mówi Marynowicz.

Wśród odradzających się idei znaleźliśmy przykłady z rynku gastronomicznego, prasowego, telewizyjnego, a także kolejowego.

"Bluszcz"

Magazyn kobiecy, który był wydawany z małymi przerwami w latach 1865-1939 teraz powraca również jako ambitny magazyn dla kobiet. Nakład pierwszego numeru wyniósł 150 tys. egz. Twórcy pisma przywracają powieść w odcinkach, która święciła triumfy w czasach wydawania pierwowzoru.

"Kobieta i Życie"

Pierwsze numery "Kobiety i Życia" pojawiły się w 1946 roku. Obecnie pismo ma charakter poradnikowy i jest skierowane do kobiet powyżej 30 roku życia. Wydawnictwo Bauer nie wspomina o nawiązywaniu do pierwotnej wersji magazynu.

Kawiarnia Kameralna

Znany lokal, który gościł Agnieszkę Osiecką, Leopolda Tyrmanda czy Romana Polańskiego ma zostać ponownie otwarty przy ulicy Foksal w Warszawie. W kawiarni miałyby być serwowane tradycyjne warszawskie potrawy, jak np. luneta, czyli dwie setki wódki z nóżkami w galarecie.

Kawiarnia Pod Pikadorem

Lokal, który był pierwotnie zlokalizowany na warszawskim Nowym Świecie, a w którym spotykała się grupa kulturalna Skamandrytów. Został reaktywowany przez Urząd Miasta na obchody Święta Niepodległości.

Program "Idź na całość"

Powracają nie tylko sprawdzone recepty biznesowe z poprzednich epok, ale również z nieodległej przeszłości. TVN, po przerwie, powrócił do nadawania "Milionerów", więc Polsat myśli nad reaktywacją "Idź na całość", które poprowadziłby Zygmunt Chajzer. Podobno prezenter już zasygnalizował temat Ninie Terentiew.

Orient Express

Na przełomie XIX i XX wieku był pociągiem dla bogatych ludzi, których woził na trasie Paryż-Istambuł. Odnowiony pociąg został uruchomiony w połowie lat 80. przez Jamesa Sherwooda i kursował między Londynem a Wenecją. Dzisiaj pozostaje atrakcją turystyczną, ale cały czas dla bogatych. Cena luksusu waha się między 660 euro za podróż na trasie Rzym-Wenecja do 5620 euro za podróż z Istambułu do Wenecji.

Joanna Sopyło

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: reaktywacja | Biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »