Branża komputerowa odporna na recesję

Jak wyjść na swoje mimo pogłębiającego się kryzysu w gospodarce? To pytanie zadają sobie nie tylko biznesmeni, ale także drobni ciułacze.

Jak wyjść na swoje mimo pogłębiającego się kryzysu w gospodarce? To pytanie zadają sobie nie tylko biznesmeni, ale także drobni ciułacze.

Dziś zastanawiamy się, czy branża komputerowa ma szansę stać się motorem napędzającym światowe rynki. Jeszcze do niedawna analitycy mówili zgodnym chórem, że tak. Choć teraz są bardziej sceptyczni, to i tak podkreślają, że nowe technologie znacznie mniej dotyka recesja niż motoryzację czy turystykę.

Na razie nie można mówić o kryzysie branży komputerowej. O ile sprzedaż komputerów i ich komponentów nie rośnie już tak dynamicznie jak dawniej, to obecnie więcej sprzedaje się specjalistycznego oprogramowania. Sprzęt i programy są coraz lepsze i powstają coraz szybciej, także dzięki Internetowi: "W momencie, kiedy w Polsce jedni programiści piszą, wtedy gdy idą spać inni programiści w Indiach czy w USA testują te oprogramowanie, zgłaszają błędy" - powiedział Robert Chwastek, przedstawiciel jednej z polskich firm, która odnosi sukcesy na rynku oprogramowania. Wyścig

Reklama

technologiczny nadal trwa, tyle że nie dotyczy teraz komputerów osobistych ale całych, wielkich systemów dla firm i korporacji. Być może dlatego, że Polacy nie mają bezkrytycznego zaufania do Internetu. Aż 60 procent rodaków uważa, że sieci nie należy powierzać numeru swojej karty kredytowej,

co oznacza, że badani przez OBOP nie robią zakupów w wirtualnych sklepach. Zupełnie inaczej jest w innych krajach Europy oraz za Oceanem. Tam zakupy w sieci powoli wypierają te tradycyjne, z koszykiem w ręku.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: branża
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »