Browary czują kryzys

Sprzedaż piwa w 2008 roku wzrosła o 1,7 proc., do 35,6 mln hektolitrów, ale sam czwarty kwartał przyniósł spadek sprzedaży, który może być kontynuowany w całym 2009 roku - poinformowali w środę przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.

Sprzedaż piwa w 2008 roku wzrosła o 1,7 proc., do 35,6 mln hektolitrów, ale sam czwarty kwartał przyniósł spadek sprzedaży, który może być kontynuowany w całym 2009 roku - poinformowali w środę przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.

W czwartym kwartale 2008 roku browary sprzedały 7,2 mln hektolitrów piwa, o 0,8 proc. mniej rok do roku.

Przedstawiciele branży piwowarskiej uważają, że negatywna tendencja spadku sprzedaży w czwartym kwartale może przełożyć się na dalszy spadek w całym 2009 roku.

"Naszą największą obawą jest to, że rynek nie tylko nie będzie rósł, ale zacznie się cofać" - powiedział na konferencji prasowej Maciej Rybicki, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.

"Styczeń pogłębił tendencję z czwartego kwartału, spadek w styczniu była znacząco głębszy" - dodał.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: browary | sprzedaż piwa | kryzys
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »