Canal+ uruchomi nowy kanał

Canal+ Cyfrowy uruchomi 30 września nowy, ósmy kanał tematyczny Kuchnia.tv, zaś w przyszłym roku planuje uruchomienie kolejnego - poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Canal+ Cyfrowy uruchomi 30 września nowy, ósmy kanał tematyczny Kuchnia.tv, zaś w przyszłym roku planuje uruchomienie kolejnego - poinformowali na środowej konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

Producentem Kuchnia.tv jest Canal+ Cyfrowy i to jest już ósmy kanał, który produkujemy (...) Planujemy uruchomić jeszcze jeden kanał w przyszłym roku, ale nie mogę powiedzieć nic więcej" - powiedziała Beata Ryczkowska, dyrektor pionu programowego Canal+ Cyfrowy.

Roczny budżet kanału wynosi dwa mln euro i liczymy na to, że ten kanał stanie się rentowny gdzieś po dwóch-trzech latach - dodała.

Początkowo Kuchnia.tv dostępna będzie na platformie cyfrowej Cyfra+ oraz w sieci telewizji kablowej Aster, ale spółka prowadzi zaangażowane negocjacje z innymi operatorami kablowymi, takimi jak UPC, Multimedia Polska, czy Vectra.

Reklama

Na starcie będziemy mieli ponad 1,1 mln abonentów, a myślę, że podwoimy tę liczbę w ciągu dwóch lat, zaś sama platforma Cyfrowa chce przekroczyć w tym roku 900.000 abonentów - powiedziała Małgorzata Seck, dyrektor zarządzający Kuchnia.tv. Dodała, że ponad 50 proc. stanowić będą programy praktyczne, zawierające przepisy i sztuczki kulinarne, ale dużą część będą stanowiły też programy rozrywkowe związane z gotowaniem, reality show, seriale fabularne, filmy fabularne czy filmy dokumentalne.

Nasza grupa docelowa to głównie kobiety między 20 a 45 rokiem życia i ta grupa stanowi ok. 60 proc. widowni tego typu programów, reszta to nie tylko kobiety młodsze czy starcze, ale też mężczyźni i do nich też kierujemy ten kanał" - powiedziała Seck.

Badania, do których mieliśmy dostęp pokazują, że w Polsce gotowanie staje się tematem modnym, gorącym, o którym warto rozmawiać (...) Warto podkreślić, że w Polsce nie mamy jeszcze tego typu kanału - dodała.

Seck powiedziała, że Kuchnia.tv będzie na razie nadawała program siedem dni w tygodniu od 7.00 do 1.30 w nocy, a od Świąt Bożego Narodzenia przez 24 godziny na dobę. Uruchomieniu kanału towarzyszyć będzie dodatkowo uruchomienie pasma telesprzedażowego w programie, poświęconego produktom i narzędziom kulinarnym, a dostępnych za pomocą sklepu internetowego, jak również uruchomienie strony internetowej. Canal+ Cyfrowy jest operatorem platformy cyfrowej Cyfra+, a także nadawcą i producentem takich kanałów telewizyjnych jak Canal+, Canal+ Film, Canal+ Sport/Canal+ Sport2, Ale kino!, ZigZap/Hyper, MiniMini i Planete.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »