Cinkciarz.pl pod lupą UOKiK i KNF po skargach klientów. Firma zabrała głos

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz.pl. W sprawę zaangażowany jest również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który poinformował o otrzymaniu 13 zażaleń klientów dotyczących firmy. Sam Cinkciarz.pl w oświadczeniu przesłanym Interii wskazuje, że opóźnienia są spowodowane problemami technicznymi, nad których rozwiązaniem pracuje.

O tym, że sprawą kantoru Cinkciarz.pl interesują się KNF i UOKiK, informowały w ostatnich dniach media. Klientów dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. 

"Skargi klientów dotyczące realizacji usług wymiany walut realizowanej przez Cinkciarz. pl są znane Urzędowi Komisji; między innymi w związku z tymi zdarzeniami prowadzone są przez KNF czynności w odniesieniu do działalności Conotoxia sp. z o.o., a także Cinkciarz.pl" - poinformowała Komisja Nadzoru Finansowego we wtorkowym komentarzu dla PAP. 

KNF i UOKiK o skargach klientów Cinkciarz.pl

Jak wyjaśniła KNF, działalność kantorów internetowych, takich jak Cinkciarz.pl, nie jest regulowana i nie podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Jednocześnie - jak wytłumaczyła - Cinkciarz.pl jest Agentem oraz jedynym udziałowcem spółki Conotoxia, która posiada zezwolenie KNF na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (KIP). 

Reklama

"Conotoxia sp. z o.o. obsługuje klientów Cinkciarz.pl w zakresie, w jakim w uzupełnieniu usługi wymiany walut klienci Cinkciarz.pl chcą skorzystać z usługi płatniczej polegającej na transferze środków do innego (niż klient) odbiorcy (np. na rachunek swojego zagranicznego kontrahenta lub rachunek do spłaty kredytu hipotecznego w banku)" - dodano.

KNF przekazała też, że nieregulowana działalność kantorów internetowych dotyczy modelu, w którym klient przekazuje bezgotówkowo przedsiębiorcy (na rachunek płatniczy przedsiębiorcy prowadzącego kantor internetowy) środki pieniężne w określonej walucie, w celu wykonania przez tego przedsiębiorcę usługi wymiany tych środków, po umówionym kursie, na środki pieniężne w innej walucie. 

Wyjaśniono, że działalność prowadzona w takim modelu nie jest działalnością w zakresie usług płatniczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Dodano, że kantor internetowy wchodzi w posiadanie środków klienta na podobnej zasadzie, jak sklepy internetowe przyjmujące zapłatę za wysyłany następnie produkt.

Do sprawy odniósł się również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. "Dostaliśmy 13 skarg od konsumentów dotyczących Cinkciarz.pl. Analizujemy te sygnały, nie wykluczamy podjęcia działań w najbliższym czasie" - napisał UOKiK w komentarzu dla PAP. 

Cinkciarz.pl odpowiada: Przyczyną problemy techniczne

Interia wystąpiła do Cinkciarz.pl z prośbą o komentarz dotyczący zaistniałej sytuacji. 

"Realizacje transakcji wymiany walut i przekazów pieniężnych w Cinkciarz.pl trwają obecnie nieco dłużej niż zwykle, co jest spowodowane problemami technicznymi, nad rozwiązaniem których pracujemy. Pozostałe usługi fintechu Cinkciarz.pl: karty wielowalutowe, płatności, usługa inwestycyjna Invest&Forex czy pożyczki działają jednak bez zarzutu" - wskazał w odpowiedzi PR Manager fintechu Cinkciarz.pl Marcin Starkowski.

Jak dodał przedstawiciel kantoru online, firma "dokłada wszelkich starań, aby w najbliższym czasie wyeliminować usterkę i usprawnić system IT".

"Prace informatyczne trwają i powinny zostać ukończone do końca października br. Stale pracujemy też nad rozwojem i wprowadzaniem kolejnych produktów i usług" - napisał Starkowski. 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: KNF | UOKiK | Kantor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »