Częściej robimy zakupy online
Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.
Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.
Robienie zakupów w sieci zadeklarowało 11% zapytanych przez Acxiom konsumentów. Ponad 50% z nich nie ukończyło jeszcze 30 lat, a zdecydowana większość (78%) legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Do wydawania pieniędzy w internecie większą skłonnością cechują się mężczyźni - przodują w szczególności jeśli chodzi o licytacje na aukcjach internetowych (ponad 61% deklarujących taką aktywność to panowie).
Kupujący w sklepach internetowych są raczej stanu wolnego (58%), a dochody ponad 38% z nich przekraczają 2200 zł miesięcznie. Co drugi mieszka już we własnym 'M', a 66% jeździ swoim autem.
Posiadają rachunki bankowe (67%), dużo częściej niż przeciętny Polak korzystają z bankowości internetowej (18%) oraz instrumentów związanych z oszczędzaniem (17%). Poza zaglądaniem do sklepów internetowych, korzystają także z innych kanałów sprzedaży, takich jak np. katalogi wysyłkowe (32%) czy ofert przesyłanych pocztą (27%). 46% zrealizowało zakupy tą drogą na kwoty wyższe niż 300 zł, kupując najczęściej książki, kosmetyki oraz ubrania.
Licytujący na aukcjach internetowych są nieco młodsi w porównaniu do przeciętnej osoby kupującej w sieci - jedna trzecia z nich jest w wieku 18-24 lat. W grupie tej jest najwięcej studentów (26%), ale również pracowników biurowych (20%) czy specjalistów (10%). Kierownicy, dyrektorzy i prywatni przedsiębiorcy (łącznie ok. 13%) także chętnie zaglądają do serwisów aukcyjnych. Osoby biorące udział w aukcjach internetowych poszukują tam przede wszystkim oszczędności (prawie 60% wskazań) - uważnie porównują ceny różnych producentów zanim coś kupią (73%), ale jednocześnie są skłonni wydać więcej za produkt naprawdę dobrej jakości (and#8216;kupuję droższe produkty, bo wiem, że dłużej będą mi służyły - tak i zdecydowanie tak 54% wskazań) i przywiązują się do marek (and#8216;mam swoje ulubione marki produktów i rzadko je zmieniam - 65%).