Częściej robimy zakupy online

Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.

Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.

Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.



Robienie zakupów w sieci zadeklarowało 11% zapytanych przez Acxiom konsumentów. Ponad 50% z nich nie ukończyło jeszcze 30 lat, a zdecydowana większość (78%) legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Do wydawania pieniędzy w internecie większą skłonnością cechują się mężczyźni - przodują w szczególności jeśli chodzi o licytacje na aukcjach internetowych (ponad 61% deklarujących taką aktywność to panowie).

Reklama



Kupujący w sklepach internetowych są raczej stanu wolnego (58%), a dochody ponad 38% z nich przekraczają 2200 zł miesięcznie. Co drugi mieszka już we własnym 'M', a 66% jeździ swoim autem.



Posiadają rachunki bankowe (67%), dużo częściej niż przeciętny Polak korzystają z bankowości internetowej (18%) oraz instrumentów związanych z oszczędzaniem (17%). Poza zaglądaniem do sklepów internetowych, korzystają także z innych kanałów sprzedaży, takich jak np. katalogi wysyłkowe (32%) czy ofert przesyłanych pocztą (27%). 46% zrealizowało zakupy tą drogą na kwoty wyższe niż 300 zł, kupując najczęściej książki, kosmetyki oraz ubrania.



Licytujący na aukcjach internetowych są nieco młodsi w porównaniu do przeciętnej osoby kupującej w sieci - jedna trzecia z nich jest w wieku 18-24 lat. W grupie tej jest najwięcej studentów (26%), ale również pracowników biurowych (20%) czy specjalistów (10%). Kierownicy, dyrektorzy i prywatni przedsiębiorcy (łącznie ok. 13%) także chętnie zaglądają do serwisów aukcyjnych. Osoby biorące udział w aukcjach internetowych poszukują tam przede wszystkim oszczędności (prawie 60% wskazań) - uważnie porównują ceny różnych producentów zanim coś kupią (73%), ale jednocześnie są skłonni wydać więcej za produkt naprawdę dobrej jakości (and#8216;kupuję droższe produkty, bo wiem, że dłużej będą mi służyły - tak i zdecydowanie tak 54% wskazań) i przywiązują się do marek (and#8216;mam swoje ulubione marki produktów i rzadko je zmieniam - 65%).


e-biznes.pl
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | robienie zakupów | internet | online | zakupy online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »