Jak poinformował redakcję tvn24.pl jeden z klientów sieci lodziarni Grycan, otrzymał od firmy wiadomość e-mail z informacją o o naruszeniu bezpieczeństwa swoich danych osobowych.
"Doszło do wycieku danych osobowych"
Portal wskazuje, że sieć potwierdziła incydent i dotyczył on zarejestrowanych klientów sklepu.
"W wyniku ataku hakerskiego na systemy operatora platformy zakupowej naszego sklepu internetowego doszło do wycieku danych osobowych części jego klientów, o czym zostaliśmy poinformowani w zawiadomieniu operatora z dn. 30 października br." - przekazano redakcji w oświadczeniu.
Doszło do naruszenia następujących danych: "imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, dane do wystawienia faktury oraz hash hasła (zaszyfrowane hasło)". Hakerzy nie uzyskali natomiast informacji o kartach płatniczych czy numerach rachunków bankowych ani haseł.
UODO poinformowany o wycieku danych
Firma zapewnia, że kiedy wykryto atak, podjęte zostały niezbędne działania, które miały na celu identyfikację zdarzenia i naprawę zabezpieczeń.
"Operator potwierdza, że korzystanie z naszego sklepu internetowego jest na powrót bezpieczne" - wskazano.
Jednocześnie podjęty został kontakt z osobami, których dane mogły zostać naruszone. Incydent został zgłoszony do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.











